Strömavbrott + ridning

Idag när jag kom till stallet var det strömavbrott. Dagmar var ju i farten inatt så vårt stall + de som bor där + gatulysena har varit utan ström sedan tidigt imorse.

Så det var att mocka och fixa
allting utan lyse, sjukt jobbigt. :-P Tog in och fixade Bellsan för en uteritt, men insåg snabbt att det fick bli travbanan eftersom inga gatulysen fungerade och då känns det som en onödig risk att bege sig ut i trafik.

Slängde på dressyrsadeln
för ett joggingpass, men efter 15 min fick jag gå in och byta tyglar för det gick ju tamefasen inte att rida. Tyglarna gled ur min hand HELA tiden och B utnyttjade såklart läget, fick så sjukt ont i tummar och hand så bytte till mina anti-sliptyglar som jag använder i hoppningen. Dom är guld värda! Hon blev en helt annan häst när jag bytt, det blev mkt stadigare och enklare att rida.

Red en massa övergångar
osv. B var rätt så taggad så det tog ett bra tag innan jag fick igenom det jag ville. Tog 4-5 högergalopper på långsidorna och gudar i mig så fin hon var!! Lugn, trevlig och taktmässig. Skulle sedan ta någon vänstergalopp oxå, och fattningen gick super, så gick även långsidan där det var tänkt att vi skulle sakta av. Men Bellie hade andra planer i görningen, hon bokstavligt talat VÄGRADE att sakta av. Det hände ingenting när jag tog i tyglarna elr försökte göra mig tung, hahaha. Hon bara fortsatte, ett helt varv. Den lille gossen.

Sen blev hon lite upprörd
efter dedär, men de löste vi så fint som alltid numera. Red lite skritt- och trav tills hon var lugn och då tog jag en till v.fattning och den var hur fin som helst, och galoppen likaså. Avbröt innan långsidans slut och de gick hur bra som helst. Efter de så skrittade vi av.

Red 70 min, men det var tänkt jag skulle rida 30-40min. :-P Men de blir ju inte alltid som man tänkt sig, särskilt inte om man har en liten Bellabus. :-) Men jag är glad att jag kan börja galoppera henne lite mer för då lär hon snart tagga ner på träningarna oxå.


Min finaste prinsessa i sin nya discogrimma! :-D

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad är det för tyglar du har? :)

2011-12-26 @ 18:41:44
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tycker blått passar så fint på fuxar så den där grimman var jätte snygg på henne

Vad härligt det är att läsa nu när man läser att det går så bra för dig och Bellie, hoppas det fortsätter så framöver också. :D

2011-12-26 @ 18:46:53
URL: http://sororas.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: Menade dom som var bra, vad var de för tyglar? Var lite dumt av mig att jag inte skrev vilka jag menade haha.

2011-12-26 @ 19:14:35
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: Melina

Hihi, Sopot fick också en sån där fulsöt grimma idag :D

Fast B var betydligt mycket finare i den.. ;)

2011-12-26 @ 20:05:43
URL: http://goldenhorses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad snygg hon vart i grimman! :D

2011-12-26 @ 20:29:01
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad fin hon var i den =D

2011-12-27 @ 06:19:55
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: elin

Tack för ditt svar I frågestunden om händerna, det hjälpte!:-) jag undrar varför du sätter fast bellie med kedjorna längre upp I grimman istället för I dom "hål" längre ner? Jag har blivit lärd att sätta fast där och tänkte att det kanske fanns en tanke med hur du gör?:-)

:-)söt grimma iaf:-)

2011-12-28 @ 14:14:42
Postat av: elin

Tack för ditt svar I frågestunden om händerna, det hjälpte!:-) jag undrar varför du sätter fast bellie med kedjorna längre upp I grimman istället för I dom "hål" längre ner? Jag har blivit lärd att sätta fast där och tänkte att det kanske fanns en tanke med hur du gör?:-)

:-)söt grimma iaf:-)

2011-12-28 @ 14:15:04
Postat av: Hanna

Gud så tjusig hon var i den!

2011-12-29 @ 16:36:45
URL: http://haner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0