Styrketräning

Idag har Bellis och jag styrketränat i klätterbacken, hehe eller bara Bellisen kanske. ;) Vi tog 7 vändor idag, och hon blir knappt trött. Kunde osa lukten av lite Bellie-svett, och hon flåsade liiite sista uppförs-backen.. Men inte mer än så. Men 4 vändor upp och 3 vändor ner är nog rätt bra ändå, så nå mer kräver jag inte på några veckor. :-)

Hon är dock väldigt dryg
att rida just nu, som jag skrivit tidigare. Haha. Så fort man rider ut blir hon spänd som en fiolsträng och man har noll kommunikation. Jättejobbigt, för det är så svårt att lösa. Det går knappt att svänga henne i klätterbacken ens, hon bara ångar på som en tok. Och fort ska hon gå. Dock så tillåter jag ju inte det men det vore ju bra mkt enklare om hon samarbetade. Men det är bara för mig att vänta ut henne helt enkelt! ;D

Måste ta tag och frisera henne någon dag. Kapa manen 2-3 cm.. Den börjar bli lång nu igen. ;p Får fixa det i helgen! Och så funderar jag på vad jag ska göra av luggen.. Den är extremt lång just nu, haha. Hon kan ju få sådär sjuuukt lång lugg och man. Men njae..

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men luggen är ju såå fin när den är lång :D

2011-12-14 @ 16:10:52
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Camilla- Vinn presentkort värt 300kr hos My One

Trimma luggen!! Kort man- då tycket jag att även luggen ska vara trimmad :P

2011-12-14 @ 16:46:03
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Emblem

Klätterbacken, menar du då backen under kraftledningen, påväg mot släda? Jag undrar, är det verkligen så bra att rida den utför? Den är ju rätt brant på sina ställen, mycket för framknäna att bära upp

2011-12-14 @ 22:41:05
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Emma

Hehe, du kan få komma och kapa mina hästars manar också... ;P Har sån ågren varje gång jag inser att det måste göras för jag tycker att det blir så fult när jag gör det... xD

2011-12-17 @ 09:25:10
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0