Dressyrlektion

Red lektion för Emma idag. Gick så himla bra! Det blandat med himla dåligt, haha. Bra kombi! Nä men det är nog mest mig själv och mina hjälper, min medvetenhet som det handlar om.

Skrittjobbade en
hel del först, volter och serpentiner. Oj vad fin hon kändes! Sen flyttade vi baken och lite sånt, gick superbra det med. Blir så stolt över min lilla gumma. Och mig själv faktist! :-)

Körde igång i
trav och till en början kändes hon bara tung, hård och jobbig, men sen släppte det. Och gudars vad fin hon var! Jag hittade även nya knappar i min egen ridning idag. Nedsittningen gick hundra ggr bättre än vanligt, för jag riktade nämligen tårna rätt!! Jag riktar ju annars dom rakt ut, spänner knäna och blir studsig och tappar stigbyglarna. Fick en helt annan känsla när jag riktade tårna framåt, tappade inga stigbyglar och kunde bli betydligt mer reglerbar i mina hjälper. Är så sjukt nöjd! Dressyr är så fantastiskt roligt!

Sedan var det
dags att rida LC1, det gick åt skogen. Min kära lilla B kan programmet utan och innan, och är 30 steg före mig i allt. Hon vet vad som ska komma... hon vet att vänstergaloppen kommer. Vilket gjorde att hon redan långt innan jag ens tänkt galopp, slutade tänka framåt, och skulle inte gå fram. Örona slickade bakåt osv. Så det gick faktist inge vidare.

Efter det longerade
Emma oss i vänster galopp, fick nån enstaka fattning (dock jättefin), men inte mycket mer, hon bröt av direkt. Sen vare jättesvårt att få till en igen, så fick hoppa av och Emma longerade utan ryttare. Efter det fick jag hoppa upp igen, och då fick vi någon enstaka till. Sedan red jag höger galopp innan vi travade och skrittade av för dagen.

Och gud så skönt
att ha henne klippt! Knappt en svettdroppe, förutom under sadeln. :-D

Blev dock inga kamera-bilder, utan bilder jag klippte från filmer. :-) Vill ni se filmen? ;)




Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag vill självklart se filmen! :)

2011-01-04 @ 21:57:40
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Tävling på bloggen, vinn biobiljett!

sv; okej :)

2011-01-04 @ 21:57:55
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Julia

jag vill se film :D

2011-01-04 @ 22:14:37
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: beatrice

Jag tänkte på en sak angående väster galopp.

Känns det som hon inte orkar hålla den eller vill hon bara inte hålla den?

Hon ser ju jätte väl musklad ut, men det kanske är så att hon bara inte orkar hålla galoppen, eller att det blir för trångt ex på volt, paddock osv. Har du testat att nästan rejsa på en lång åker så hon får plats? (: (eller en lång skogsväg)



hjälpte min kompis med sin travare som inte ville fatta höger, och det var som när en ryttare satt på att det "låste" sig för hästen att det verkligen inte gick, men när hon var i hagen eller släppte henne i paddock osv då fattade hon höger (: Bara ett tips, men du kanske redan har testat dem (:

2011-01-04 @ 22:22:12
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Caroline - Tävla om årets bästa vinterbild 2010

Jag vill se filmen :D och så vill jag veta varför du strykit dig från helgens tävlingar :) nyfiken

2011-01-04 @ 22:22:50
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Jag vill se film såklart! :)

Hon kanske är trött nu av snön?

2011-01-04 @ 22:36:28
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, det där med vägra gå framåt och öronen slickade bakåt när de vet att galoppen är påväg känner jag igen..

2011-01-05 @ 00:12:39
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: sandra

ja klart :)

2011-01-05 @ 11:09:14
URL: http://sandralarsson.beldo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0