Powerwalk

Jag och Bellabus tog oss en riktig powerwalk idag, på hennes begäran. Hon var väldigt pigg idag, fort skulle det gå. Tog en längre vända idag, tog dock bara 1timme så den är nog inte så lång ändå. Haha. Eller så vare vi som gick extremt fort! ;) Kunde iaf ha henne på lång tygel mer än halva biten, så det får jag vara nöjd med. Sedan fick jag ta upp henne och sätta henne i lite arbete. Gjorde mycket halter för att hon skulle börja slappna av, och tillslut gick hon så avslappnat och trevlig i en lång och låg form. Frustade gjorde hon hur mycket som helst! :-D

Innan ridturen
masserade jag igenom B, hon stod och skakade faktist... Vet inte om hon frös. :o Men iallafall, gick super att massera rumpan idag, inge surheter eller något, och jag fick ta i rätt ordentligt faktist. Uppe vid manken hade hon lite småspänningar, men dom gick fort över. Hela hon var mest spänd där ett tag, ryggen oxå, stenhård. Men sedan gav hon med sig och slappnade av.

Filmade och visade en liten del av massagen oxå, ska kika på den när jag kommer hem så får vi se om jag slänger upp den här. :-)

Kommentarer
Postat av: Mandie

Svar: Nä det är ett halvblod, bilden är inte så rättvis :)

2011-01-05 @ 14:41:04
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: emma edgren

Sv; tack så mycket :)

2011-01-05 @ 15:43:11
URL: http://emmaedgren.blogg.se/
Postat av: Samanta

Hejsan! Jag har precis börjat följa din blogg. Superfin häst du har där. Du får gärna kika in på min nyuppstartade blogg om du har tid & lust.



Med vänlig hälsning, Samanta

2011-01-05 @ 16:03:07
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Då förstår jag hur du menar, tycker att det är ganska skönt att bli longerad så man kan fokusera på sig själv. (:

Men man kan ju tömkörslongera eller vad det nu heter haha ;)

2011-01-05 @ 17:18:41
Postat av: Anonym

Min kommentar ovan, (ibland tycker min data att det är kul att ta bort namn och bloggadress) -.-



Beeatrice.blogg.se

2011-01-05 @ 17:19:23
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min kommentar ovan, (ibland tycker min data att det är kul att ta bort namn och bloggadress) -.-



Beeatrice.blogg.se

2011-01-05 @ 17:19:43
Postat av: rebecka

Hej!



Jag har en unghäst som blir 5 i år. Han har liksom aldrig släppt efter i munnen...Så han var antagligen förstörd i munnen redan när jag fick honom, vilket är mycket frustrerande då det inte går att jobba honom i form speciellt lätt om man säger så. Han är kollad hos tandläkaren, har även dragit ut 2 vargtänder, men det blev ju inte precis bättre. Vi ska till tandläkaren igen detta året, till en annan tandläkare eftersom denna inte verkade göra så mycket inverkan i munnen.



Men har du något tips till mig vad jag ska göra för att han ska slappna av i munnen? Något speciellt bett eller någon annan liten "övning"?

Eller ska jag bara vänta tills nästa tandläkarbesök och se om det blir bättre?



Skulle vara väldigt snällt om du svarade i min mejl. (Även andra är välkomna att mejla om ni har några speciella erfarenheter av detta).



/Rebecka

2011-01-05 @ 17:58:18
Postat av: victoria

undrar en sak. eftersom du säljer säkerhetsvästar, vet du hur mycket en frakt kostar om man skickar en till skelleftå ? :)



eller om du kan skicka en hemsida som man kan kolla frakt kosnader på ? om du vet någon allså :)



\ victoria

2011-01-05 @ 18:50:36
URL: http://iwillalwaysloveyou.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Härligt med en powerwalk! Och superkul att höra att hon var så pass sammarbetsvillig också! :D

2011-01-05 @ 23:30:21
URL: http://stallpaarni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0