Skrittur på B

Idag fick Bellan komma ut på en skrittur. Tänkte först rida barbacka, men då började jag fippla lite med sadeln. Bytte bomvidd från vid till xvid och tänkte se hur det blev, med tanke på att hon faktist musklat på sig en hel del under ägandet av hoppsadeln. Vet inte riktigt vad jag ska säga om xvid... den blev såklart något mer svängd, sen låg den rätt så nära manken. Dock gör vid oxå det när man sitter på. Jag satt bättre i den, fick jag en känsla av, samt att det såg mer rätt ut i vissa vinklar. Vissa vinklar såg den ut att ligga i framvikt.

Fotade även vid-järnet i, och vissa vinklar såg rätt ut, och vissa i bakvikt. Så vi får se. Tänkte jag skulle testa xvid + smala fishinlägg och se hur det ter sig.

Ridningen gick iaf bra, B var lugn och fin. På hemvägen något laddad men jobbade henne lite och hon var så stadig och trevlig. Puss på henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0