Klättring

Idag hade jag tänkt rida en supermysig vända som går genom skogen, ut på kalhygge, skog och sen kommer man till slutet av rakbanan. Så tar man den hem. :-) MEN, jag satt i helt andra tankar för jag svängde åt helt fel håll när vi skulle lämna hemmaplan. Haha. Så det fick bli en annan gång, jag orkade inte vända.

Bestämde mig för att
klättra lite i backarna som hon går i flera ggr i veckan, fast flera ggr upp och ner nu då. Klättrade i skritt och galopp, fick vänster 3 ggr, alltså alla ggr. Men hon blev ganska så upprörd först, så fick liksom svänga in på sidan och fatta därifrån. Och de gick bra! Men hon är lite lat på ett vis, för hon ska alltid rusa med mig i backar. Och kör upp huvve så att hon ska slippa ta i. Men idag gick de ganska bra med tempot iaf! Så jag är nöjd. Resten kommer väl. :-)

Hon var ganska så
jobbig överlag, ovillig och ja.. hade väl en dålig dag. Jag var spänd och inte alls i mitt rätta jag, så kan ju berott på de med.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Klättring är så bra! Chaca gör samma sak, upp med huvudet och bara kör fullfart. Latmask :P

2011-06-01 @ 20:55:55
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0