PMS-häst ;)

Idag var ytterligare en dag jag inte fick hämta fröken B från hagen. Haha herregud och vad förbannad hon var idag! :o Helt otroligt.. Tror nog aldrig jag sett henne sådär arg på mig som idag. Jag var en riktig pain in the ass enligt B... Gjorde som vanligt och gjorde "leken" till min egen, och det retar henne så in i bomben. Örona bakåt och hon hotar mig till och med den satmaran. Tillslut blev hon riktigt less och då mesade hon omkring i saaaakta skritt, tills jag fick komma till henne flertalet ggr, men hon fintade mig som vanligt. Haha. Tillslut gav hon upp och stod där med nosen i grimman. ;) Det är lite smått komiskt ändå, hur hon från början tkr det är kul, men ju längre det går ju fortare inser hon att det är jag som styr henne, och det gör henne såååå arg. :')

Tog in och pysslade lite, myste och masserade lite på framdelen. Alltså hals och så kände jag igenom bogarna. Det mysiga är att jag inte ens är less eller irriterad på henne när jag väl fått tag på na. Annars brukar jag typ känna för att hänga mig och strunta i att rida och så, men nu känner jag mig bara glad och hon är egentligen ganska söt. ;)

Hon brunstar just nu oxå
. Så tänkte jag skulle anteckna och iaktta vårat lilla problem här, om det har något samband med något. För föregående perioder när hon gjort såhär har jag aldrig hittat ngt samband. Men nu ska jag titta lite närmre på den saken.

Kommentarer
Postat av: sandra

SV: Jag påstod aldrig att jag skulle gjort på något annat sett. Men fråga får man väll göra eller?



Nu när du förklarar hur du gjort förstår jag mer. + att det är jag som missuppfattat allt.



Det är klart att det är olika igångsättningstider utifrån skador. Så jag hänger med. Men gillar att höra hur folk tänker i olika situationer. Alla resonerar ju faktiskt olika. Jag har haft turen att ingen av dom hästarna jag haft har råkat ut för någon skada och hoppas att det inte händer. Men det är ju nyttigt att ta reda på fakta om det skulle hända. :)

2011-11-20 @ 12:38:40
URL: http://grande.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fin blogg och söt häst du har <3 :D

2011-11-20 @ 12:43:05
URL: http://alexiaas.blogg.se/
Postat av: sandra

SV: Bra :) Du med!!



Förklara "leken" ni har, du kanske har gjort det, men har missat det då. :) Kan ju vara något jag kan använda mig utav. ;)

2011-11-20 @ 12:51:48
URL: http://grande.blogg.se/
Postat av: sandra

SV: Aha :) Smart! Det ska jag testa när Isola blir sån :D Tack för tipset!! :)

2011-11-20 @ 13:05:29
URL: http://grande.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Brunstar dem så brukar dem bli rätt mycket livligare, men det vet du ju ;)

När hästar försöker leka med mig och tjura på sådär, så brukar jag (när jag väl fått tag på den) backa den ett varv i hagen. Väldigt effektivt och funkar faktiskt! Ett litet tips bara, hehe:)

2011-11-20 @ 13:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0