Fina fina fina tjejen!!!

Idag svävar jag på MOLN! Idag har jag och B ridit vårat första dressyrpass i paddocken, på 3 månader. Hur kul som helst!! B var så jävulusiskt fin. Herregud, tänk om jag alltid lyckades få henne så fin? Galet. Hon var mjuk som smör, böjde och ställde för minsta hjälp. Red omkring i lite volter och volt tillbaka och mest kände på henne och njöt. Har ju inga speciella krav nu såhär i igångsättningen.

Sen bad jag Ottis filma, och DIREKT då så spänner jag upp mig som en solfjäder. Blir helt stel för att jag får prestationsångest. Så där försvann den fina hästen (tack vare mig, ännu en gång). Men det kommer finfina bilder och där syns det verkligen hur otroligt fin hon var!

Innan vilan kämpade vi som dårar för att få framåtbjudning i dressyr i paddock, för våran som vi hade då var så otroligt liten. Kanske hälften av den vi har nu, om inte mindre. Så Bellis fick sån himla dålig bjudning och var jättesur varje pass. Idag fanns inte en tendens till bakåttänkande, hon klev på så jäkla fint alltså! Längde ut steget hur bra som helst, och det syns på bilderna.

Älskade tjej!!!
Har även lagt märke till de 3 senaste dagarna att hur hon är på stallgången, så är hon i ridningen. Så jag ska hålla lite koll ifall det har ett samband mer elr mindre. Igår och idag har hon varit supergo och lugn, och knappt surat något. Men i förrgår t.ex surade hon som en DÅRE, hon var verkligen sjukt grinig. Och då gick de sämst att rida. Så.. vem vet! ;)

Kommer bildbomb senare ikväll, om ni vill alltsål? ;)

Kommentarer
Postat av: Anna Ericsson

sv; Tackar så mycket :D

2011-10-31 @ 18:21:18
URL: http://cobol.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va kul att hon känns så fräsch efter skadan! önskar att Villa var i topp med så jag kan rida riktigt.. :((

2011-10-31 @ 18:25:09
URL: http://myvilbur.blogg.se/
Postat av: Carro

Härligt :D längtar efter bilder ;)

2011-10-31 @ 18:43:24
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson- TVÅ tävlingar i bloggen, vinn benskydd eller minitrimmer

Härligt! Skadan kanske blev till en positiv vila :)

2011-10-31 @ 21:47:30
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0