Nummer 15

15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Det är en sån befrielse att åka till stallet. Pyssla på, mocka, bara filosofera och göra allt i sin egen tid och takt.. Jag kommer till en väldig ro när jag är i stallet och pysslar. Bellisen är mitt hjärta så självklart får hon mig att må bra, jag blir alldeles full av lycka när jag tar hennes go-mule och snusar på den. Bästa jag vet!

I ridningen är det bästa jag vet att bli ett med hästen, när allt bara klickar och funkar. Det är en obeskrivlig känsla. Och att hjälpa människor med ridning/hantering, det är något speciellt med det. Att se ett ekipage utvecklas. Och att få rida outbildade hästar är hur kul som helst. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0