Bates Flexiblocks

Idag kom mina knästöd till min nya dressyrsadel. Vet ju inte helt 100 om jag ska behålla den, men fick jag på ett par näst intill oanvända på tradera för en 50lapp. Nypriset är närmare 500:-. De är Bates, så dom är lite rödbruna och inte riktigt mörkbruna som Wintecs är. Men vad gör det liksom, stropparna är oxå rödbruna så det går nog. ;)

Minns nämligen att sist jag ägde en IW så var stöden för stora, så fick använda mindre. Så passade på nu att slå till på mellan-storleken, de blir nog perfekt.


Såhär ser dom ut fast i läder(Bates). Hade fotat egen bild hemma men hann aldrig ladda upp den.


Såhär stora är dom som sitter på nu. EGENTLIGEN är dom alldeles lagom för min smak, men inte i denna sadel. Det blir too much. Den är så grymt mjuk och skön och har naturligt bra stöd så det blir alldels för mkt med dessa klumpiga stöd. OM det fortfarande är som jag tyckte tidigare jag ägde en sådan. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0