Svar på frågorna

Natalja: Första tävlingen för dig och B? I hopp och dressyr :)
(Nu räknar jag även med träningstävlingar ;)

En månad efter att jag köpt henne körde vi första hopp-träningstävlingen. Nån gång i september 2008 då, och det var markbom. Dressyr debuterade vi inte förrän 2010, 5 september, en liten LC:1a.


Klickbara bilder

Anonym:
Kommer du fortsätta träna för emma? Blir hon inte lite ledsen när du skriver hur mycket bättre du verkar tycka om det nya stallet? Verkar som att du tycker det är bättre och finare osv på alla vis. och att du "vill flytta NUUU" osv.


Yes, det kommer jag att göra när vi är igång igen. Nej, varför skulle hon det? Hon vet precis varför jag flyttade och har full förståelse över det. Det är bättre och finare på det sättet att det är mer ett STALL, hos Emma hade ju jag Bellie på lösdrift. Jag gillar denhär känslan när man gör fint åt hästen i boxen, gör fint i sadelkammare/skåp m.m, pysslar på och bara är där. När hästen står på lösdrift finns inte så mycket att pyssla och göra fint med. Att jag ville flytta NU är väl inte så konstigt? När jag väl bestämt mig för något vill jag att det ska ske så fort som möjligt. I detta fall delvis för att jag fick gångavstånd till nya stallet. Vem vill inte ha det jämfört med att åka 4 mil buss??

Beatrice: Har några frågot i alla fall, vad är det högsta du hoppat med Bellie?

Vad är det läskigaste du varit med om med Bellie/bästa? (:

105cm är det högsta vi hoppat. Hm.. läskigaste.. Jadu..? Det händer inte oss så läskiga saker, haha. Kanske när jag kom dit och benet for rakt ut/bakåt när man tog i det, dvs skadan hon har nu. Det var läskigt. Men du kanske menar läskigt på något annat vis? Vi har inte varit med om något speciellt vad jag kan minnas. :o Tyvärr.

Det bästa med Bellie, ja ALLT! Varje litet framsteg, varje liten stund jag tillbringar med henne. Min fina tjej. :-)

Anonym: Hej hej, jättehärlig blogg! =)

1) Vilken är din favorit ''vardags outfit''?
2) Hur mycket köpte du B för?
3) Vilken är din favorit ras(förutom travare)?
4) Hur var dom som hade B innan?

Tacktack!

1. Jag har ingen speciell favorit. Tycker aldrig jag lyckas särskilt bra med outfits. Så alla mina ligger väl på samma nivå kan man säga. ;)
2. 7000:-
3. Har ingen förutom travare. ;)
4. Hur menar du? Trevliga, snälla.

Nelly
: Vad började du med när du skulle utbilda B? :)

Att ta hjälp utav tränare. Och vi började med grunderna, som vi tragglar med än idag. Dvs halter, övergångar, fokus på att hon ska slappna av och komma till ro.

Sara.S: jag undra lite över om B och snubblig i skogen när du rider/red där? Min häst(ridtravare) är väldigt snubblig där nämligen?
- Och har du några tips på vad ja kan göra/träna på när han är så? :)

Nej hon är inte alls snubblig. Jag rider ofta rakt ut i skog och mark så hon får se var hon sätter fötterna, plus att det är superbra träning. Är hästen snubblig så kan det vara en bra idé att kolla igenom den på klinik, så att man vet att det inte är någon ledinflammation el. liknande.

Julia: Om du fick drömma, hur många hästar skulle du vilja ha?
Vilka är dina favorit-raser?
Gillar du andra djur?
Favorit-färg på schabrak?
Vad är det värsta du sett på tävling?
Morgonmänniska eller nattmänniska?
Om du fick shoppa loss på 3 saker, vad skulle det bli? I hästväg
Vad har du för andra intressen?

1.
Varmblodstravare.
Ja.
Olika, typ grönt, lila, blått, brunt. Allt ;)
Mun-ridning, dvs man styr hästen endast med hjälp av dens mun. Och gärna att man sågar riktigt ordentligt och lägg gärna till sporrar och spö på hästen, helst när den gör allt du ber om.
Morgonmänniska.
Jadu, nytt träns, nya stövlar och en ny hjälm kanske. :-)
Inga. ;) Haha. Ne då min pojkvän, om det kan kallas intresse. Vänner och shopping.


Rebecca:
* Favoritmärken på ridsportutrustning?
* Något särskilt du "drömmer" om att kunna köpa till dig och B?
* Skulle du vilja ha eget stall eller trivs du som inhyrd?
* Vilken nivå skulle du säga att B ligger på utbildningsmässigt i de olika grenarna? (tex LC/LB/LA osv)
* Vilken bloggares häst skulle du vilja ha i din ägo och varför?
* Om du fick möjlighet att köpa en till häst och välja "obegränsat", vad skulle du vilja ha då?
* Vilka är dina favoriter bland dina saker i utrustningsväg?


Nej, faktist inte. Bara det är kvalité så.
Nepp, har allt vi behöver haha. Alltid kul med nytt dock..
Vill inte ha eget stall. :-)
Jadu jag är sämst på såntdär, vi övar liksom med grunderna fortfarande. Men vi har ju tävlat LB dressyr och "LD" hopp så jag säger väl LB/LD.
Vill inte ha någon annan än Bellie i min ägo.
En ny outbildad varmblodstravare.
Min hoppsadel och mitt fina dressyrträns.

Malin
: Vilka häst tävlings grenar tävlar du i?
Vilka klasser tävlar du i?
Vad gör du när du inte är i stallet?
Vad är ditt bästa ponny minne?

Dressyr och hoppning.
Har tävlat 90cm hoppning och lätt B dressyr.
Är med pojkvännen oftast.
Ponnyminne? Jadu jag har nog inga ponnyminnen. :P Asså, jag började rida som 15åring så har inte haft ngn så kallad ponnytid om det var det du syftade på. Visst har jag ridit ponny, men jag har ridit ponny såväl som storhäst sen jag började rida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0