Dressyrlektion (gårdagen)

Jag kanske red ett helt fantastiskt dressyrpass för My igår! Så himla skoj. Allt flöt bara på kändes det som. Fick först träna på att ha henne rak på medellinjen, och sedan svänga varannan vänster, varannan höger på kortsidorna för att rida tillbaka till första kortsidan genom serpentinbågar. Sedan red jag övergångar i dessa serpentinbågar, och då fick jag hjälp med hur jag skulle få henne att behålla formen i övergångarna, gick skitbra och jag lärde mig lite nya tips och trix. :-)
 
Sedan red vi galopparbete på en gång, och då fattade jag galopp på kortsidan, och galopperade lite mer än halva långsidan där jag gjorde volt tillbaka, ställd åt fel håll och sen ställd åt rätt håll innan vi kom till långsidan igen där vi bröt av till trav. Trodde jag och B skulle få stora problem med denna övning men FY så bra den gick!! Denhär träningen med utåt- och inåtställning är verkligen supernyttig.
 
Sedan vidare till travarbete igen där jag red utåt- och inåtställd varierande på volt, och i detta minskade och ökade vi volten, och red lite övergångar.
 
Allt gick typ så bra de kunde idag. Mitt fina lilla hjärta!! Och jag är så nöjd med My som tränare, passar oss perfekt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Gud vad roligt!! :D Vad skönt det är när man hittat rätt med tränare. Det riktigt kliar i fingrarna att få börja träna igen när man läser dina övningar du fått gjort och man blir avundsjuk på känslan. Känns som jag tappat allt :P

Svar: Ja underbart skoj! :D Förstår de... Hoppas din prins blir bra snart!
Josefine Fred

2012-08-14 @ 06:28:59
Postat av: Erika

Va roligt att du hittat en tränare som passar dig så bra. :)

Svar: Ja de är riktigt kul!
Josefine Fred

2012-08-14 @ 09:11:56
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0