Dressyrlektion

Idag har jag ridit dressyrlektion igen, för samma tränare som jag haft senaste ggna. :-) Var tredje ggn idag, och lika kul och innehållsrik! Man lär sig något nytt varje lektion.
 
Det gick jättebra idag oxå, B skötte sig mycket bra. Vi fortsätter att jobba med inåt- och utåtställning, lite tempoväxlingar och att öka/minska volten. De funkar verkligen bra och jag tycker att det ger resultat hela tiden. Jag har med mig hästen på ett helt annat sätt, och bogarna börjar vi få riktigt bra koll på tror jag.
 
M (tränare) tyckte att galoppen var kanonbra idag med en bra form, och att den bara blir bättre och bättre för varje gång hon sett oss nu. Enda som är negativt är att när man kommer åt B och hon riktigt får jobba så börjar truten hennes glappa så mkt. Och det är ingenting nytt utan hon gör så ibland.. Även om hon är alldeles avslappnad och känns tillfreds. Så nästa gång ska jag testa en stadigare nosgrimma och även prova ha en snokrem under. :-) Jag som är van att ha nosgrimman i princip ospänd, haha. Men ska testa sätta fast den lite så att den blir stadigare.
 
Jag är jättenöjd och vi verkar ha hittat en tränare som funkar väldigt bra för oss. :-) Superkul! Det kommer ett par bilder strax, som snälla Linnea fotade. Det var på slutet av lektionen sista travövningen.

Kommentarer
Postat av: Q Ord och inga visor!

Just den där typen av övningar är kalas ^^ Det ger mer än vad många tror.
mvh/Q

Svar: Verkligen!! Har gett så himla mycket, blir liksom bättre o bättre för varje gång. :-)
Josefine Fred

2012-08-23 @ 21:12:19
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0