Markarbete

Idag körde jag och Bellis lite bomarbete i paddocken. Jag red som en 8a idag, med ett hinder i mitten av 8an, och på sidorna låg 4 travbommar. Så jag red travbommar, hoppade, travbommar, hoppade osv. Ni kommer se det på filmen, haha, mina förklaringar kanske inte är dom bästa. ;)

Jag fick som väntat köra bebis-nivå med min lilla hoppetossa. Men hon skötte sig riktigt bra i bomarbetet och över dehär lilla hindret. Hon var hyffsat lugn och saktade av/landade i trav efter. Så inge rally. Testade att landa i och fortsätta i galopp, men hon blev rätt så taggad då så vi fortsatte med travarbetet tills jag blev nöjd. :-)

På framridningen så var hon kalaaasfin i traven. Och galoppen vare inge fel på heller, hon lyssnar hyffsat bra, men vill gärna öka lite. Men de är mkt bättre än förut!

Det som jag vill lyfta fram idag är:

* Hon var lugn och rätt tillfreds vid travhoppningen, och även de ggr vi landade i galopp
* Hon tog vänsterfattning på helt rakt spår, helt vänsterställd

* Hon var trevlig i traven på framridningen, och som sagt även galoppen

Kommentarer
Postat av: Camilla- Vintertäcke till salu

Sv. Ja, det var lite ifrån dig som jag återigen började fundera på om jag skulle ta tag i handhästandet igen :) Gjorde ju det när jag sadelvande Tosca men sen slutade jag av nån anledning.

Det gick iaf bra idag när hon var med, de föredrar dock olika tempon.. :P

2012-01-14 @ 15:40:24
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0