Störande stavfel

Finns många roliga/störande stavfel inom hästsporten. ;) Bl.a har jag sett pullgarträns, vad är pullgar? Men vanligast på pullarträns är pullMANträns. Har det hetat något av det förr eller? Pullmanträns. :o

Eller fulldblod. Betvår (betfor).. Hello? Kimberwick och kimblewickle (kimblewick/jaktkandar). Vallack, vallak. Wintec Chair (Cair). Wintec Chair = Wintec stol? Cair = LUFT.

Haha. Jag kan tycka sånt e superkul
, lite skadeglädje sådär. ;) Har ni nå fler ord att fylla på med?

Kommentarer
Postat av: Carro

sv: hahah jaaa x) jag är fan störd som tänker på hästar hela tiden... anywho, jag tror back-träning skulle hjälpa er mkt! Fick bara för mej det av nån konstig anledning :D många backar sina hästar vid bestraffning... =/ men det är ett för jävla fint arbete när dom väl jobbar rätt :D ... med rumpan, bakknäna och ryggen!

2012-01-30 @ 14:50:12
URL: http://silverbern.bloggagratis.se
Postat av: Denice

Haha, jaa .. det heter ju pullarträns (enligt mig), men jag har en kompis som säger pullaträns och hon tror verkligen att det heter så xD

hahahaha! x'D

2012-01-30 @ 16:45:53
URL: http://deniceskoglund.blogg.se/
Postat av: Marika

Otroligt roligt med stavfel tycker jag, man kan som inte låta bli att börja le när det inte riktigt blir riktigt rätt alla gånger =D



Vet en del personer som stavar pelham som pelhamn. Lite roligt när pappa säger maggördel åt sadelgjorden faktiskt ^^ fast han är inte superhaj på vad utrustning heter heller så =P

Remontgrimma åt remontnosgrimma är också en.. Pullarträns har jag hört uttalas som "PullHarrträns" också, snorrem istället för snokrem, låter grymt roligt =)



Roliga uttryck som lägga i handbromsen när man ska stanna en häst, eller rida med handbromsen i när man rider sakta, sitter som en säck med bönor alt hösäck när man inte sträcker på sig tillräckligt hör man dagligen också =)



Sen finns det ju några jobbigare varianter som sadlen, tränslet, finka eller bur om hästtransporten (jag försöker väl inte fängsla/låsa in min häst när jag ska åka med den någonstans ;)) finns det också som man hör då och då, då är det klistrat ett fint leende på läpparna ^

2012-01-30 @ 20:11:50
URL: http://stilryttarn.blogg.se/
Postat av: Anna

haha känner igen det där!

en tjej i vårt förra stall sa Bett-foor, om betfor.. haha

2012-01-30 @ 21:09:26
URL: http://catskill.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha är ju väldigt lätt att man slinter på tangenterna ibland;)



2012-02-04 @ 22:42:44
URL: http://annashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0