Tömkörning

Idag tömkörde jag B (hon var helt frisk imorse, alltså ingen feber eller något som var annorlunda). Och de gick jättebra! Hon har blivit så lugn vid tömkörning, helt otroligt. Så himla roligt då ju. Men jag e ganska kass på det, men jag känner mig för och testar mig fram. Någon gång ska jag väl bli hyffsad på det iaf. Höger varv är absolut svårast, för där har jag jättesvårt att ha henne på yttertömmen, och hålla min position. Jag hamnar gärna framför och hon springer på utan töm-kontakt. Men vi tränar på. Bitvis så fick jag henne där jag ville och då äre dom stunderna jag får försöka utöka så småningom.

Hon lyssnade jättebra
på avsaktningar och igångsättningar, fy vad roligt det är att tömköra då. :-D Kommer lite bilder om en stund!

Kan även meddela att nu går Bellsan och sina brudar med Bellas pojkvän Quantas igen. Och jag är så lycklig i mammamagen!! :-D Hon har alltså både fri tillgång på hö och vatten nu, frostfritt vatten. Så himla skönt. Och alla blev hur glada som helst, dom bara sprang omkring och såg sjukt lyckliga ut. Och alla står och äter tillsammans. :D

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ja visst är det svinkul att tömköra? Jag var helt hopplös i början men fått lite kläm på det nu. Bitvis kommer vi till lite arbete, men oftast är det rakt fram i olika gångarter ;)

2012-01-11 @ 17:44:38
URL: http://felfri.net
Postat av: Anni

Sv. Det är det jag inte vet, min häst har ett sånt mongolidhuvud så det gick inte att spänna korrekt. Så jag kunde inte ens prova det. hahaha

2012-01-11 @ 18:27:57
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0