Dressyr

Idag var det tänkt att jag och B skulle ta en uteritt. :-) Men just som jag skulle börja sadla så ringer karln min och frågar om han inte kan följa med oss ut, haha. Vad har hänt? Självklart fick han det. Så vi väntade tills han kom, och sedan red vi upp mot paddan. :-) Så han fick en 20x2 promenad, och så red jag och B ett dressyrpass i paddan en stund.

Hon var väldigt fin!
Och för en gångs skull på 4-5 veckor kände jag att jag hittade tillbaka till min ridning någorlunda. Kändes inte som om jag gjorde nå större missar faktist. Övade lite volter och att forma ordentligt, ställa igenom osv, och även lite sidoförflyttning som hon numera gör galant. Hon formar sig så himla fint i volterna, jag verkar ha fått igenom det ordentligt nu. Skoj! Sedan övade vi lite galoppfattningar från skritt, och fröken Bus bjöd på riktigt fina fattningar faktist. Och i högervarvet fick vi till bra avsaktningar oxå utan att hon rusade iväg som en tok i traven. Så det tar sig!! Fick tips att rida sidvärts efter en avsaktning och de blev hon faktist lugnare av.

Har en del film
, så tänkte slänga upp en liten ridfilm om en stund. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0