Dressyrpasset

Tänkte jag skulle ta och skriva om dressyrpasset jag red idag, som gick så fantastiskt bra. Jag har ju som jag skrivit jobbat mycket med galoppen de senaste 2 passen, med att få henne rund och formbar i volterna. Och idag kan jag verkligen påstå att det gett resultat!! Fy fasen, så bra som jag red henne i galoppen idag, och så bra som hon bar upp sig själv har aldrig hänt förut. Jag blev helt salig. Jag kunde sitta helt upprätt och verkligen RIDA henne, och hon satte sig på rumpan som aldrig förr, i båda galopperna som förövrigt var lika fina!!
 
Skritten och traven kändes oxå fin. I traven övade jag på att verkligen rida med sätet och få henne med mig. Hon var lite tittig på alla spännande saker idag, så bitvis rann hon iväg från mig och tog inte alls mina förhållningar för hon hade koll på annat. Men bitvis var hon så otroligt med mig istället, i båda varven. Hon jobbade på väldigt fint och harmoniskt.
 
Ett hallelulja-moment-pass! Hihi.

Kommentarer
Postat av: Linda Gissberg

Vad roligt att det går så bra för er :D

2012-06-30 @ 21:47:10
URL: http://brownstar.blogg.se
Postat av: Julia m. ridtravaren Lelle

Härligt när det går så bra :D

2012-06-30 @ 22:00:15
URL: http://enligtjulia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0