Hoppning

Idag provade jag och Bellsan att hoppa för C. :-) Vi red någon linje, något titthinder (vattenmatta), ett travhopps-hinder och en linje som gick som en båge liksom. :-) B var så galet pigg idag, otroligt studsig. Jag vet även att hon har nå tjorv med bäckenet vilket jag upptäckt senaste veckan, då hon inte galopperar lika bra i höger som hon brukar.
Träningen kändes sådär, jag tappade min bra inställning och började tänka negativt. Men när jag väl slappnade av och fokuserade så gick det faktist riktigt bra. Bellsan är jag alltid nöjd med, hon försöker ju och gör ju sitt bästa men hon har väldigt mycket spring i benen ibland och då blir det tokigt ibland. :-P
Ang. hennes bäcken så har jag känt det i en vecka nu, och börjat göra de övningar jag gjorde sist. Idag fick jag de även bekräftat att just höger bäckenhalva tiltar neråt, så nu blire att göra övningarna varje dag tills det går över. Misstänker även att hon kanske har en SI-ledslåsning, så tänkte ta bort det oxå för säkerhetsskull. Hon bytte väldigt mycket galopp och hoppade/studsade en hel del idag, och just dedär att byta till korsgalopp är inte något hon brukar göra, särskilt inte i höger. Men sen var hon ju så pigg att hon inte visste var hon skulle göra sig av. Hon studsade hur mycket som helst i galoppen, på stället, så fort jag bad om trav elr minsta lilla. Och skritta visste hon inte vad det var idag :P

Men jag får plocka ut de bra delarna helt enkelt:

* Hon var lugn för första ggn på länge inför en hoppträning (på framridningen alltså)

* Vissa anridningar mot hinder kändes riktigt bra

* Vi fick till ett bra flyt några ggr över linjen och alla ggr över den sneda bågen

* Vi lyckades klämma in ett extra galoppsprång i vänster varv trots att det är hennes svaga punkt

Kommentarer
Postat av: Martina & Flip Flop

Sv: Haha nej jag vet! Det är så alla dom "vuxna" gör, skriver på tavlan. Medans jag brukar gå fram och prata med personen. Vet ju själv att det inte brukar vara så kul att få komma till stallet och där står ett meddelande riktat till mig och inte ens en undertecknare finns.

Vi har bestämt 100ggr att vi inte ska göra så, ändå fortsätter dom. Därför skrev jag nu ett meddelande så att dom kan förstå att det inte känns alls lika kul som att bli pratat med direkt :)

Sen pratade dom ju då om detta under tiden som jag hämtade hästen, direkt när jag kom in i stallet blev det knäpptyst. Dom hade all chans i världen att prata med mig. Då får dom ta ett meddelande på tavlan!

Men annars har du helt rätt, och vi har möten 1 gång i månaden för att kunna ta upp och lösa saker :)

2012-03-31 @ 15:19:45
URL: http://maartina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv:Jo det allround jag har tycker inte jag ser konstigt ut, det finns ju de som är mer skuren framåt. Men ne det ska inte vara för mycket plåtter på våra små hästar, de ser så små och barnsliga ut då

2012-03-31 @ 19:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0