Studs

Idag drog jag och Mallan iväg hästarna till paddan för lite studshoppning. Bellie var lugn från början till slut, hon börjar verkligen bli trygg och harmonisk i hoppningen nu. Så himla roligt!!

Vi ställde upp 5 studs
på medellinjen, och tränade på att komma i ena galopp in, och landa i andra ut. Gick asbra! Tror vi landade i fel galopp en enda gång. Bellie var verkligen grymt lugn in på hindrena varje gång, och helt med mig på mina hjälper. Jag hade kunnat rida på lite mer framåt vissa ggr dock. Och en annan sak vi behöver träna på är att jag måste runda hennes innersida även efter hindren. Mot hindren går de jättebra, men när vi kommer ut och ska svänga så blir hon rak och ställer sig lite utåt så att vi inte riktigt får nå flyt utan de känns som vi ska gå omkull typ. :-P Men annars kändes de awesome!!

Hoppade inte alls nå länge,
red kanske i 30-40 min. Sedan fick M ta över hoppsadeln och hoppa lite hon oxå, för hon satt barbacka men ångrade sig fort. Haha.

Kommentarer
Postat av: Julia Kling med ridtravaren I Hear Music

Roligt att hon börjar bli så lugn nu :D

2012-05-02 @ 20:55:50
URL: http://oneofmusic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0