Lösgörande ridpass

Idag tog jag tillfället i akt och utnyttjade rundbanan som tinat upp idag, tack och lov. Äntligen! Får se hur länge det håller i sig. Slängde på B dressyrsadeln och red en massa lösgörande i skritt, innan vi tog 6 långsidor med trav.
 
Bellie skötte sig bra idag, men något "tjaffsig" i munnen och släppte stödet bitvis. Men annars var hon väldigt fin. Jag red skänkelvikningar och halter, samt backningar. Hon svarade jättebra på detta. Är superglad över en grej, och det är att för första ggn har vi gjort halt, backat och gått fram igen med bibehållen form!! Annars slänger hon upp huvudet och tittar på allt annat när vi gör halt, och backar vi så stretar hon oftast emot fram och tycker inte alls att vi ska syssla med sådant. Men idag så backade hon med eftergift och bibehållen kontakt med mig, och sedan fram igen utan problem. Verkligen sjukt kul, för detta har jag jobbat med och väntat på länge, länge!
 
I traven så låg hon på som attan och blev bara tyngre och tyngre. Jag hade inga krav där mer än att det inte skulle gå i världens ilande fart, och det hade hon lite invändningar emot. Haha. Hon blev ju så glad över att äntligen få röra på sig ordentligt under ryttare. :-) Så kunde liksom inte begära mer. Men de gick bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Maria

Svar: Nejdå, vi har inte köpt Baron. Det är dom som äger stallet som har köpt honom, mamman Katja och dottern Wilma. Känner du till honom?

Svar: Jahaa oki. :-) Ja han har stått i ett stall väldigt nära mig, och de som ägde honom är vänner till flera av mina vänner. :-)
Josefine Fred

2012-11-18 @ 19:42:16
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Maria

Svar: jaha, vad kul!

2012-11-18 @ 20:08:04
URL: http://maria-hastliv.blogspot.se
Postat av: Maria

Vi var oxå lite intresserad av honom, men tror att han är lite för "mycket" för våra barn som är väldigt försiktiga!

Svar: Jaha oki :) Vi har ett D-ponnysto i vårt stall som är till salu, fast hon är ganska dominant.
Josefine Fred

2012-11-18 @ 20:09:44
URL: http://maria-hastliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0