Premiärgalopp

Passade på att rida på travbanan idag igen då underlaget fortf är mjukt. :-) Fortsätter det så så fortsätter jag träningen/igångsättningen ute, för då lär underlaget vara som vanligt överallt skulle jag tro.
 
Hon var rätt ok, skritten och traven gick bra. Traven var hon mkt finare i än hon varit föregående dagar då hon bara hängt i mig, men nu så börjar hon komma till sitt rätta jag. Alltså betydligt mer lätt i munnen och bär sig själv, och är på hjälperna.
 
Lät henne sedan rulla på kravfritt (bortsett från tempot) i galopp, och jävlar anamma vilken explosiv dam jag har. Det har jag ju fått bevisat för mig flertalet ggr, och nu är inte ett undantag. Jag kan säga såhär, jag ska nog börja ha säkerhetsvästen på mig, för jag var nära på att få käka grus TVÅ ggr!! Hon är helvild. Hoppar, studsar, slänger sig, etc. Men jag kom på hur jag skulle få henne i schack iaf, utan att hon skulle gå i flipmode. Stå i lättsits (det var min plan hela tiden), inga krav bortsett från tempo, skit i resten och låt henne sköta sitt. De är ledorden för att få henne att inte go bananas just nu, haha.

Jaja, någon hade ju kul iallafall. ;) Ne då, vi båda hade de! Men inte så kul när hon studsar som en jädra galning och byter galopp hit och dit och blir så frustrerad när galoppen är över, att hon inte vet vad hon ska ta sig till! Fick en avslappnad trav på slutet efter galoppen iaf, där hon kunde slappna av och förstå att galopparbetet var över. :-) Sötsnärtan!!

Kommentarer
Postat av: Ord & inga visor!

Hahaha.. du har haft lika kul som jag ser jag ;-) Gudars det är bara att le..och vänta ut.Att min inte ens fick en liten rispa i dag är ett under.Vad är det som är så intressant i diken egentligen? Leta grodor?Hahaha..

Väst är inte så dumt precis som du säger.Jag har blivit bortskämd i det senaste för han brukar inte gå igång så här mycket.Men det är bra man blir påmind i bland.Det finns bra med krut i gammla gubbar.=O
mvh/Q

Svar: Haha ja.. Något. Ja de gäller att bara slappna av och hålla sig lugn, man kan som inget annat göra. Att bli arg elr frustrerad har ALDRIG funkat på min häst.. Haha ja, diken... De kan man ju undra. Jag har fått sån stor respekt för diken sen vi tippade ner i diket förra året och jag fick henne över mig. Hua. Och så hoppar hon omkring som en dåre på travbanan, och där är de dike hela vägen runt. Suck.
Haha.. Ja, väst är bra att ha. :-)
Josefine Fred

2012-11-21 @ 23:54:24
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0