Ridtur :-)

Tog en ridtur på snuttan min förut. :-) I mörkret, i skogen. Supermysigt! Travade tre ggr, och det ska gå FORT enligt B. Bromsen var ur funktion idag... Gasen däremot funkade utmärkt. :-) Sötfisen. Imorgon ska jag ta bort de nya bettet och prova hennes vanliga 3delade, för hon slår med huvve och gapar som fasen vid asaktningar och en del vid förhållningar. Hon brukar liksom inte hålla på så, men började när jag provade nytt bett om jag inte minns fel.
 
Men jag har nu gett det bettet några chanser så nu ska jag prova byta tillbaka till de gamla och se om hon slutar upp med dedär. Riktigt irriterande är det. Men äre så att det är bettet så har jag att tacka min otroligt tydliga lilla fröken med vad hon tycker är ok och inte. :-)
 
Jag hade hoppats på att få skyddenidag oxå. Dom skickades i fredags, och när de skickas som paket brukar det bara ta 1 dag. Men förut idag runt 15 var paketet i sundsvall iaf, så imorgon får jag nog min avi. Spännande! Jag dör om de inte passar.
 
Bellson som är så snygg i dedär bettet! ;) Men jag hoppas nästan att det är bettet som hon ogillar, annars måste jag analysera ännu mer och söka andra orsaker till beteendet. Visserligen har hon en hel del fixideér min pärla, till och från, så det kan lika bara vara en grej hon fått för sig. För det sker särskilt när hon är taggad.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Har sett att många har det problemet med sina travare, att de gapar. Men förhoppningsvis är det bara bettet. :) Aldrig kul att inte veta.

2012-11-13 @ 10:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0