"En favoritövning i hoppning"

"En favoritövning i hoppning"

Detta är ju så otroligt olika beroende på vad man vill uppnå för dagen då man hopptränar, och vilken häst och vad man vill uppnå med just den hästen. Men nu pratar vi såklart om B. Jag tycker om när man bygger upp olika övningar, kanske 2-3 st, och sedan rider dom som en bana.
 
Ofta ställer jag upp två övningar på vardera långsida, och ett enkelhinder snett igenom med eller utan galoppbommar innan/efter. Övningarna på långsidorna kan vara allt möjligt, studs, linjer, kombinationer, galoppbom varvat med hinder, 5,5an, 6,5an osv. Har ingen speciell favorit, men som sagt, att rulla på dessa övningar tycker jag är kul. Samtidigt som man får svänga och styra, tänka på vägar osv. Då börjar jag i antingen höger elr vänster varv, sen efter första övningen rider jag snett igenom och hoppar hindret där, och sedan vidare i nästa varv och tar andra långsidan.
 
Jag ställer ofta upp plank, grind, mur osv. allt för att träna mina hjärnspöken :-)

Kommentarer
Postat av: Lina Tallberger

Sv: Ja det är så skönt att veta att allt är okej med dom, huvaligen att sitta och kräva massa saker oxå är det något som inte är bra! Man klarar inte att ha det på samvetet...! :)

2012-10-22 @ 21:27:13
URL: http://etthastliv.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0