Ett steg fram - två steg bak

Det passar bra in just nu. Hopptränade ikväll, och jag sabbade mitt självförtroende totalt. Jag har en extremt pigg häst just nu, men jag trodde det skulle gå bättre på banan om man säger så. Jo tjena, jag hade verkligen HELA hästen i min hand hela framridningen/framhoppningen, hon var så svinigt stark. 
 
Hoppade en 3kombination (som jag redan innan tittat ut och skrämt upp mig själv med), och några två kombinationer. Eftersom jag kom in som redan nervös, opeppad och med en dålig känsla som jag dragit på mig så kan det inte gå annat än åt skogen med en häst som är så pigg och stark. Slutade med att jag fick käka ridhusbotten då jag flög rakt in i ett hinderstöd efter en tvärnit, som helt och hållet är mitt fel.
 
Avslutade iaf bra, på en höjd på 50cm. Och sen hade vi faktiskt ett långt samtal jag och G, där jag fick ut mina känslor och funderingar och svar på mina frågor. Jag kommer lägga ribban mycket lågt i fortsättningen, och tills hon chillat ner, om det så blir till nästa sommar, så tänker jag för det mesta hoppa en jäkla massa gymnastikövningar med henne. Massa studs, kombinationer och linjer. De två sistnämnda är de som jag har svårast för, jag vågar inte rida i dom, inte när dom blir högre än 60-70cm. Då slutar jag rida, och då tar det stopp och jag flyger. Och det är de enda jag ser när jag rider in i ett plockepinn av bommar som ska föreställa en linje elr kombination.
 
Ska försöka återgå till positivt tänkande nu. See ya!

Kommentarer
Postat av: Ord & inga visor!

Nej vad tråkigt =(
Du gjorde dig väl inte illa hoppas jag?
Jag tycker det låter som en bra plan som du och G lagt upp.Ta det i den takten du känner att du klarar av.Det tjänar ni ju på både du och hästen.=)

mvh/Q

Svar: Ja mår fint :-) Lite blåslagen men sånt får man ju ta. ;-) Tackar som frågar..
Ja de känns som en bra plan just nu som jag la utefter vårt lilla snack :-) Sen får vi se hur de utvecklas därifrån.
Josefine Fred

2012-10-05 @ 22:43:00
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Emelie

Oj! Gick allt bra med dig? Tappa inte självförtroendet nu, du är fruktansvärt modig som gång på gång trotsar dina rädslor och faktiskt hoppar och kommer upp till 90-1m!! Det är inte illa.

Sen att du avslutar med 50 cm är ju bara det en stor guldstjärna, från att ha varit hopprädd, ramla av och ändå avsluta med 50 cm!

Men att backa tillbaka några steg är jätte nyttigt det med, att skynda långsamt =)

Svar: Jarå de gick bra, är lite blåslagen men de är sånt man får ta! :) Tusen tack för dina fina ord, de hjälper verkligen :)
Josefine Fred

2012-10-05 @ 23:10:05
URL: http://semlur.blogg.se
Postat av: anni

De e verkligen tråkigt när man kommer i dessa perioder. själv brukar jag strunta helt i ridningen några dagar och bara longera eller gå promenader :) Så kommer man inte i några onödiga maktkamper :)

2012-10-06 @ 10:36:26
URL: http://anniis.blogg.se
Postat av: Erika

De är tråkigt när självförtroendet ökat och sen sjunker de av någon anledning.
Små sak eller stor sak.

Men ni har kommit super långt i er utveckling så jag är helt säker på att du kommer få tillbaka ditt självförtroende fram över. :)
Men tycker oxå du gör rätt i att lägga ribban lite längre o sakta klättra uppåt igen. :)

Fortsätt kämpa på. :)

Svar: Tack så mkt!! :)
Josefine Fred

2012-10-06 @ 13:29:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0