FILM, framridning/framhoppning/hoppning

Har kikat igenom filmerna nu och slänger upp en från framridningen och en från resten. Klippte bort den delen då jag ramlar av, om ni undrar vrf de blir tvärt avslut precis efter ett hinder. Jag känner såhär i efterhand att jag är rätt orättvis mot mig själv, för det ser inte så illa ut. Det går fort, och hon är svinstark (i början av filmen). Men vad göra? RIDA FRAMÅT. Jag ska verkligen försöka rida framåt och låta det gå fort istället för o bromsa och backa av. Det blir liksom inget bättre av det sistnämnda. Men gudars så nyttigt det är med film!!
 



Kommentarer
Postat av: Othilia

Ojoj pigg dam! :P Syns att hon är riktigt stark.

Svar: Haha.. Du kanske vill ta o hoppa na nåt?! :D
Josefine Fred

2012-10-06 @ 15:42:24
Postat av: Sussi

Har du provat att träna nånting för Mattias Jönsson? Hans filosofi på heta/pigga hästar är helt super!

Svar: Ne det har jag aldrig testat faktiskt :) Har inte riktigt möjlighet pga brist av körkort, men de planeras att tas så de kan ju vara en möjlighet framåt våren. Tack för tips!
Josefine Fred

2012-10-06 @ 20:08:51
URL: http://tantgigant.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Det såg ju inte alls så illa ut som jag trodde det skulle göra när jag läste ditt inlägg om denna träning.. :)
Jag tycker du ska vara stolt över eran utveckling. Härom dagen tittade jag på gamla filmer och läste gamla inlägg och jag tycker verkligen ni har kommit långt!
Jag är avundsjuk på att hon kan galoppera så bra, att hon ändå kan ta det lugnt och inte slänga upp huvudet i luften och springa iväg :) Min häst galopperar oftast i full fart i korsgalopp, så jag är imponerad över er. Det är ju faktiskt inte så många travare som galopperar lika fint som din tjej gör :) Hon har ju även fått en jättefin hoppteknik! Även i dressyren är hon superfin tycker jag :)
Kämpa på och tänk på allt det positiva! Just nu kanske ni har det jobbigt, har det med hösten att göra så kanske det blir bättre i vinter? :)
Du inspirerar mig verkligen till att fortsätta kämpa med min häst. Han blev jättefin i det bruna tränset med ringar på, tack för en bra affär! :D

Svar: Åh vilka fina ord. Tack så hemskt mkt! Blir suuuperglad :)
Kul att du gillade tränset :D
Josefine Fred

2012-10-06 @ 23:12:26
URL: http://ridtravarna.blogspot.se
Postat av: Sari

Hej! Jag tycker också att du har kommit väldigt långt med din fina Bellis. Hon hoppar verkligen med glädje måste jag säga, full rulle med spetsade öron moooot hindret, det är ju positivt. Nåt som är bra att träna med hästar som har tendens att vilja dra iväg så där, är att träna halt efter varje hinder. Det ger resultat i längden. Prova det varje gång ni tränar om hon blir stark och drar iväg, annars rid på mot nästa hinder. Det är ju inte kul om det blir dragkamp.

Svar: Tusen tack!! :)
Josefine Fred

2012-10-07 @ 10:39:38
Postat av: beatrice

Jag tycker det såg väldigt bra ut!
Men som du säger går det kanske lite snabbt. MEN hon hoppar jätte fint!!! :D

(bloggade tidigare från beeatrice.blogg.se)

Svar: Tack!! :) Ja hon var extremt stark där vilket egentligen var de stora problemet..
Josefine Fred

2012-10-07 @ 13:53:19
URL: http://stallmolke.blogg.se
Postat av: Ord & inga visor!

sv:Att åka och träna känns lite overkill just nu när jag inte ens kommit så långt i igångsättningen att jag rider på böjda spår pga att underlaget är så kasst här hemma.=/

Jag vette tusan vad det är med bloglovin och mina inlägg.Något knas är det för det uppdateras inte som det ska och jag har ingen aning om varför det är så.
mvh/Q

2012-10-07 @ 16:28:07
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0