"Teamet kring mig"

"Teamet kring mig"

De tränare som jag rider för i nuläget
, och som får oss att utvecklas genom ren praktisk träning är Gunilla Nylander och My Jeppson. Gunilla har jag ridit för lite då och då från ett år tillbaka då jag och B flyttade till stället vi står på nu. Vi står granne med hennes ridhus vilket gjorde det självklart att testa träna för henne. 
 
Jag tränar oftast själv, då jag får ut mer av de träningarn än när det är grupper om 4-6 st. Jag rider gärna 2-3 st, men jag har ingen att träna med just nu som är sugen, så då får det bli privatträningar. Dressyrträning rider jag alltid privat/ensam för att få ut mesta möjliga. Hoppträningar rider jag som sagt gärna med fler, men inte för många för då blir jag alldeles för osäker och tappar allt mitt självförtroende. Så Gunilla tränar jag alltså för i både hoppning och dressyr, men mest hoppning för tillfället.
 
My Jeppsson var en tjej jag helt random fick för mig att testa rida för, efter att hon skrivit ett rid-tips till mig på bloggen, som gav enormt mycket! Jag tänkte att shit, om hon kan vägleda oss så bra via en kommentar på bloggen, hur bra kan det inte då bli om jag faktiskt rider för henne irl? Sagt och gjort. Och My fick redan från första träningen mig och B att kliva framåt i utvecklingen, och så har det fortsatt. Dock var det ett tag sedan jag red för henne nu. Jag har lite av en "ensamperiod" nu, som jag har ibland, när jag helt enkelt känner att jag vill rida själv och jag känner att det går bra.
 
Dessa två tränar mig alltså rent praktiskt och ses som mina tränare. Jag har många fler personer som hjälper mig, på deras vis.
 
Malin Rajala. Min bästa vän och som även hjälper mig ibland när jag hoppar ensam, vilket ger en del när jag hamnar i mina små down-perioder och inte tror på mig själv.
 
De som hjälper mig mycket mentalt och via tips och råd vi nätet är Caroline Silverbern, Hanna Skoog och Jennie Jonsson. Tre personer jag litar på väldigt mycket, och som allt som oftast läser av mig och B på precis de sätt jag upplever själv, vilket gör att jag kan få mycket nyttiga tips och råd som jag känner ger resultat.
 
Så, det var nog mitt team de! :-D

Kommentarer
Postat av: Malin

Gullis! :)

2012-10-23 @ 22:26:27
URL: http://rajala.blogg.se
Postat av: Julia Kling med ridtravaren I Hear Music

Är det My Jeppson som kontaktade en bonde i bonde söker fru för några år sen? :)

Svar: Yes :)
Josefine Fred

2012-10-23 @ 22:28:47
URL: http://oneofmusic.wordpress.com
Postat av: My

Men herregud! Två P och två S i Jeppsson:D!!

Svar: Men vafan! :D hahaha ändrar väl då om de ska vara så noga ;)
Josefine Fred

2012-10-23 @ 23:20:41
URL: http://mjeppan.bloggplatsen.se/
Postat av: Ord & inga visor!

Men vad gullig du är då :´) Sötjänta!!
Jag är bara glad om jag kan hjälpa till på något sätt och det är jätte roligt att det uppskattas =)

sv:Det känns jätte trist faktiskt och det gör mig riktigt ledsen.Men jag har försökt så många ggr och det blir samma visa varenda gång och det är inte rättvist mot mig själv eller hästarna heller att ha mål som inte är rimliga.

Jag är redigt avundsjuk på alla med friska kroppar som orkar rida dagligen och som orkar med flera tuffa pass i veckan och på det även leva ett aktivt liv i övrigt.Jag saknar det så otroligt mycket.

Tur din blogg finns så man får se lite trevlig ridning och utveckling på sidan av och glädjas åt era framsteg i stället när man själv inte kan.=)
mvh/Q

2012-10-24 @ 09:10:48
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

Tölli du är!

2012-10-24 @ 12:34:40
URL: http://silverbern.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Verkar som du hittat tränare som passar dig. :)
Och de är väldigt viktigt.
Jag är lite som du behöver lite ensam tid.

Red för tränare innan jag skadade mig.
Åh saknar, men känner inte något behov att ta någon mer lektion just nu.
säger hela tiden att jag ska, jag ska.
men samtidigt har jag hjälp av en nära vän i stallet o de hjälper mig så otroligt mycket.

Så ibland kan en nära vän med stor vana vara bättre än den mest utbildade tränaren i alla fall för mig med de sämsta självförtroendet i världen typ. :/

2012-10-24 @ 15:24:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: fia

Rider du inte för Emma nånting längre?

Svar: Nej :)
Josefine Fred

2012-10-24 @ 22:03:58
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se
Postat av: jennie

Vad gullig du är :)

2012-10-25 @ 07:21:57
Postat av: Jennie

Haha och om jag ska haka på My så är det Jonsson (om det är mig du menar) ;P Hihi.. Nu är vi taskiga mot dig! Haha

Svar: Hahaha! Jag vill ALLTID skriva johansson... Skrev det i förra inlägget med men då kom jag på mig själv innan du hann se ;) Hahaha.
Josefine Fred

2012-10-25 @ 07:25:23
Postat av: jennie

Haha.. det vill alla :P

2012-10-25 @ 09:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0