Dressyr på travbanan

Idag blev det alltså dressyrjobb på travbanan på en mycket fin häst! Var riktigt sugen på att arbeta henne idag, och verkligen jobba. Hon är så himla trevlig och rolig att rida när hon blir ridbar. Det är uteritterna som är problemet just nu, haha. :-P Får lägga in en extra dag på banan så vi får nånting vettigt gjort på veckorna tror jag.
 
Red först en himla massa skrittarbete, med öppnor, skänkelvikningar, halter, ryggningar och framdelsvändningar. Även en del bakdelsvändningar, men mest fram. Det är så skoj att hon är så fin! Dock är jag helt sned i min kropp så jag ska gå till min naprapat så jag ger oss en bättre chans att få till det. Men det kändes bra, och framdelsvändningarna blir bara bättre och bättre. Hon blev heller inte förvirrad idag, eller överambitiös, utan hon väntade på mig. Så även fast vi gjorde en massa olika sidvärts så var hon inte steget före mig utan hon väntade snällt på nästa signal.
 
Sedan travjobbade vi lite smått, mest för uppvärmnings skull. Hon var fin! Fina sidvärts där oxå. Avslutade med en massa galoppfattningar till skritt och halt, och de gick svinbra!! Jätte,jättefina fattningar och rätt nästan varenda gång. För jag fokuserade på att sitta kvar i sadeln och titta vart jag skulle, och då blir det ju inte mer än rätt! Hon blir lite spänd i avsaktningarna, men då gör jag halt och så lirkar jag mjukt ner henne så att hon slappnar av åtminstone, och ur det får vi jättetrevliga fattningar i bibehållen form. Otroligt trevlig var hon i båda galopperna idag!
 
Fina lilla pollan! :-)
 
Nöjd Bellson efter ett trevligt dressyrpass

Kommentarer
Postat av: KITAS

Fin som alltid :)

2013-04-11 @ 09:42:22
URL: http://kitas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0