Svettigt dressyrpass

Idag har både jag och häst fått jobba HÅRT. Min bästa vän Malin har plågat oss genom att instruera oss under ett dressyrpass. Mycket välbehövligt! Hittade många nya knappar och fick bra tips och råd om hur jag ska rida henne. Idag RED jag! Jämför jag med mina lama dressyrpass i min ensamhet så åker jag häst. Jag ska skärpa till mig och rida som jag gjorde idag, för idag krävde jag verkligen arbete från både min och hennes sida.
 
Hon skötte sig fint. Hon var väldigt trevlig idag! I början så när vi fått igenom det vi ville, så var hon superfin. Sen så när hon hade pustat och det var dags för jobb igen, så protesterade hon. Hon tyckte detta var superjobbigt. Så vi körde igenom allt tills det funkade igen, och då släppte hon faktiskt till och blev fin igen. Körde mest trav och galoppjobb, mycket volter. Hittade verkligen en ridkänsla jag inte haft förut. Inte sådär. Och jag fick verkligen känna på hur jag ska rida henne och vad jag kan kräva. Miljontals halvhalter. Slarvar alldeles för mkt annars. Och bitvis blir jag fast i handen, och lite för hård. Så jobbar mkt på att kunna slappna av i handen och bli mjuk fram, och samtidigt kunna trycka till bakdelen. En svår balansgång dehär med ridning. :-) Men kul är det! Jag lär mig nya saker jämt känns det som.
 
Riktigt nöjd!! Och svettig! ;)
 

Tills M skickat bild och film så bjuppar jag på en bild på mitt sexy sweaty ass! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0