Barbacka i snön!

Idag red jag och Bellis ut första ggn i snön. Superkul! 4 st från stallet syntes på en äng längre bort, som B såklart fick syn på. Så hon vart asspänd och förväntansfull då, för vi brukar dessutom galoppera just där. ;) Men jag skrittade en runda (och träffade på L som jag hakade på en bit) och gick sedan tillbaka till ängen när det var tomt på hästar där. B blir annars galen om vi ska göra annat än att skritta, och då skulle jag sitta jäkligt löst! ;)
 
Vi tog två galopper där på ängen, på raksträcka. Gick jättebra! Barbacka o allt, haha... vågat av mig på dendär rödingen. Andra galoppen laddade hon på och ökade lite mer än vad jag var sugen på, hahaha. Fick lite småpanik där när jag kände att hon tyckte vi skulle öka farten och jag kände hur hon blev mindre uppmärksam på mig. Hahaha. Men de var absolut inga problem, hon är väldigt lydig ändå! :-) Men efteråt vart hon astaggad, så det var bara att sitta passivt, skulle jag lägga om benen skulle jag flyga som en katapult när hon blir sådär explosiv.
 
Hon lugnade sig ganska fort och så skrittade vi hemöver. :-) Imorn åker sadeln på!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Åhh älskar din blogg, och din häst är så galet fin! Ridtravare ftw ;)

Svar: Tack snälla du :-D
Josefine Fred

2013-12-07 @ 21:06:30
URL: http://jasminelu.blogg.se/
Postat av: LIna

Finns inget härligare än att galoppera barbacka i snön! =)

Svar: Ne :D :D underbart!
Josefine Fred

2013-12-08 @ 14:51:31
URL: http://skrotpiloten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0