Gårdagens hoppträning

Igår var det hoppträning igen, som varje torsdag. :-) Jag var väldigt lugn, hade inte tänkt så mkt på att jag skulle träna, och därför inte stressat upp mig. Jag brukar ju vara som en duracellkanin och helt sjukt stressad inombords inför träningar. Men nu så lyckades jag förhindra de, vilket nog gjorde sitt för träningen! :-) För de gick jättebra. Hon var lugn (men taggad) och gick att kommunicera med. Sist så sprang hon bara, men jag var ju döstressad.
 
Vi jobbade först med travbommar i serpentiner, utan stigbyglar. Sen blev det galoppbommar med ett hinder i mitten som vi red som serpentiner. Och sen red vi an en linje med 3 hinder med 4 galoppsprång emellan. Och så fanns en till sån linje på andra sidan som vi red sen. Den andra linjen var ett plank på slutet som B kollat in tidigare och var livrädd för, så jag var nervös inför de. Men de gick bra. Första ggn styrde jag undan, men sen skärpte jag mig, slappnade av, red och väntade in hindret och väntade in hennes reaktion för att sen kunna parera henne och hoppa över. Gick skitbra! Första ggn jag ridit på de sättet inför ett hinder jag är rädd för. Annars brukar jag typ, ta tag i munnen (kontroll), koppla på benen, rida fort och smacka över henne. Då blir hon såklart spänd. Så jag ska försöka ha is i magen och känna in hur hon reagerar, och sen agera själv. :-)
 
Är jättenöjd!
 
 Såhär såg övningen ut, om ni ser nåt ;) ..
 
 Såhär svettig blir B efter en hel hoppträning på 1,5 timme. Knappt nå svettig alls.. och blir hon de så torkar hon väldigt fort. Såå skönt! 
 
Vi har fått DÖMKT snö här oxå!! Äntligen. Jag har blivit bönhörd!! ;-D Hallelulja. Och jag har ut- och insläpp tors, fre, lör och sön. Så imorse var de inte bara inte... Men det är så skönt för att det bara är 5 hästar att ta ut och in, så de går liksom superfort.
 

Såhär såg det ut imorse! :-D

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt! Åh det var inte lite snö, vi har också fått snö här i linköping och jag är den enda som är glad verkar det som :D Har också utsläpp på söndag, men vi har runt 25 hästar att ta ut och in så det är jag inte lika glad över :p

Svar: Älskar snö :-D Bästa träningsmöjlighterna under vintern :-)
Jaså men då har ni inte lika ofta antar jag? ;)
Josefine Fred

2013-12-06 @ 15:02:53
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/
Postat av: Sofia Spelkvist

åååh vad mycket snö!!! :D

2013-12-06 @ 19:32:58
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Åh, längtar till jag och Morik får komma ut och träna!! :D

2013-12-06 @ 20:18:11
URL: http://morik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0