Baucherbett

Idag köpte jag mig ett nytt bett, så jag får hoppas de kommer i typ .. övermorgon? Alltså onsdag. Ska hoppträna nån dag här i veckan är det tänkt, och det är även där jag ska testa bettet. Jag älskar ju att testa nya bett osv, men gör det aldrig för det är sällan det är något som faller mig i smaken. Men detta verkar ganska trevligt och är ju dessutom tillåtet att tävla dressyr på, så det ska bli kul att se hur det faller Bellis i smaken.
 
Det pratas lite om att det ger ett typ av tryck i nacken, men av vad jag kan läsa mig till så har de som äger sånthär bett granskat det och kollat vad som händer då man tar i tyglarna, och det ger inget tryck i nacken. Snarare ska det funka som ett halfcheek elr fullcheek, att det ramar in och ger stadga vid ledande tygeltag. Så, ja vi får väl se vad fröken tycker helt enkelt.
 

Kommentarer
Postat av: Anno

Sv; från regional tävling och uppåt är det kavajtvång :) juniorer får dock byta ut kavajen mot tröja om de vill rida med väst. Men för min del är det ju kört :P

Svar: Jahaaa. :)
Josefine Fred

2013-02-18 @ 21:09:36
URL: http://Teamoveson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0