Uteritt

Red ut en sväng med Malin och Fis idag. :-) Red lite övergångar typ, men jag var mest irriterad så fick inte till nån riktigt bra ridning idag. B skötte sig dock bra, sen tog vi två galopper oxå och hon var trevlig.
 
På hemvägen blev vi bara dragandes i varandra och fick inte ut nånting av de, så saktade av och jobbade i skritt hela vägen hem istället. Tempoväxlingar. Gick helt ok. :-)
 
Nya bettet kom idag oxå, men de räckte med att jag satte in de i munnen på henne så bannlyste hon det. Så provred det inte ens. :-)
 

Kommentarer
Postat av: Tova

Vad för effekter har det där bettet? Ser ju ut som att man kan fästa i 2 tyglar alternativt välja en svagare och starkare effekt på det. Skulle vara intressant att testa på Vera, vart köpte du det ifrån?

Svar: Det funkar som ett tränsbett fast stadigare. Du fäster sidostyckena i de små ringarna, och tyglarna i de vanliga stora ringarna som precis på ett tränsbett. Köpte det från Stablestore, men ska sälja mitt om du e intresserad. 10.5cm
Josefine Fred

2013-02-22 @ 08:23:04
URL: http://kazince.blogg.se
Postat av: johanna-linnéa

rider med det där oftas i hoppningen (bettet) som tränsbett men ger en lättare hävstångs effekt.funkar bra på min häst.men som sagt alla är vi olika! men jag tycker personligen om bettet även om jag föredrar mig tränsbett :)

2013-03-02 @ 10:34:59
URL: http://johannalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0