Dressyrlektion

Idag var det dags för en dressyrlektion för My igen. Tror senast var i höstas? Iallafall så gick de svinbra, som vanligt. Hon får mig alltid att lära mig massa nytt, och jag får alltid flera aha-upplevelser. Precis som det ska vara. Vi tränade först på att B skulle vänta på mig, alltså i ett väldigt "undertempo", för att sedan rida på framåt. Jag har slarvat en hel del med dedär, men det ger verkligen massor att kunna reglera henne i tempot utan att hon strävar emot mig. De blir en mjukare ridning och mer lösgjord häst.
 
Samtliga gångarter gick jättebra och ja.. de finns inte så mkt att säga mer än så, jag är SJUKT nöjd. :-) Vi behövde detta för att kunna finlira lite ytterligare. Jo just de, skänkelvikningar tränade vi på idag. Jag är inte haj på sånt och har inte tränat riktigt sånt innan, och inte för nån tränare, så de tog ett tag innan de släppte för oss idag. Nu vet jag hur jag ska göra och hur de ska kännas när de blir rätt, så nu ska jag jobba på detta stenhårt hemma. Har känts så meningslöst att jobba med sånt när jag ändå inte vet hur jag ska ge rätt hjälper och få med mig hela Bs kropp, men nu så! Ska här jobbas sidvärts :-)
 
Bilder kommer =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0