Galen häst?

...Ja, minst sagt. Idag var hon INTE kul. Men bara att ta de med en nypa salt å skratta åt eländet. ;) Det var mörkt och blåste något, och B inledde hela ridturen med att flyga iväg för en traktor som kom emot oss, hon bokstavligt talat drog iväg med mig?! Gosse rå.
 
Sen fortsatte vi, och hon var ganska OK. Började jobba galoppfattningar, vilket kanske inte var bästa dagen att göra det på.. för hon kunde inte alls slappna av emellan, elr jo, nu överdrev jag. Men hon blev frustrerad och reste sig så fint 3-4 ggr, och seriöst, det var fint! Hahaha. Annars kastar hon sig upp och fram, men nu var de rena resningar med krökt nacke och saaakta uppåt gick de tills vi nådde hennes topp. Kunde faktiskt inte annat än skratta. Vi landade mjukt och fortsatte turen framåt och med en efterföljande fattning.
 
Hon var ju kanonfin i själva galoppen, så efterklok som man är så hade jag ju gjort bäst om jag hade jobbat tempoväxl. elr liknande som inte inkluderade så många fattningar.
 
Sen travjobbade jag henne lite, och hon var ju taggad osv men de gick ändå att få en rätt ok kontakt med henne, och hon kom till rätt trevligt jobb oxå.
 
Sen fick vi höra på ett SVINLÄSKIGT ljud ifrån skogen, det var något som ylade... En hund då lär de ju varit. Först ett skitläskigt yl, och efterföljande av ett "gnäll" ca 2 min senare...? Mitt ifrån mörka skogen. Mötte en kvinna som var ute med sin hund och hon reagerade likadant.. Mycket mysko.
 
Sen bröt helvetet lös, för då träffa vi på en travhäst, och då fanns de ingen gångart vid namn skritt längre.... På nåt sätt hamnade jag framför travhästen, och jag blev tvungen att fatta galopp på min dam, och fyfan vad stark hon blev.... Men hade jag skrittat kvar hade jag fått min livs åktur när travhästen hade satt av bredvid oss.. Suck. Så när jag saktade av var hon mer uppe i luften än på marken.. De va hopp och skutt och ja.. allt.
 
Tillslut skrittade mannen travhästen bakom oss istället, och började prata medans B galopperade och hoppade i sidled och betedde sig allmänt..... galet? Han sa iallafall "Haha ja, hon kan ju piaff iallafall"... Haha. Och att hon var jävligt energisk motför vad travarna brukade vara sa han. :-P Haha.
 
Jaja... Avslutade de hela med att skrittjobba henne i lite sidvärts så hon skulle tagga ner, och hon blev rätt lugn. :-)

Kommentarer
Postat av: annini

Haha, påminner så sjukt mycket om min när hon e på de humöret.. Piaff är då en riktig specialare ;)

2013-02-01 @ 13:03:24
URL: http://anniis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0