Dressyrlektion dag 2

Har ridit ännu en lektion för Ingela idag, denna gång enskilt. :-) Det gick ganska bra, galoppen var kanooonbra. Jag hade lite problem med självförtroendet idag så jag satt å tänkte negativt innan jag lyckades rycka upp mig. ;) Det blev lite högre krav på oss idag, och de gick såklart inte lika bra då. Men man måste ju höja ribban nånstans för att komma vidare. B skötte sig fint men var lite springig och spänd idag.
 
Jag har fått flera nya verktyg att jobba med efter dessa dagar så jag är jättenöjd!
 
Jag får dock lite oro att hon ska ha tunnat ur.. för jag har tyckt hon ser jättetunn ut dessa dagar, särskilt över rumpan, men även att hon ser uppdragen ut. Hon är ju rätt spänd här och får gå själv då hon och Doris inte kom bra överrens, så hon är inte riktigt sig själv alls. Kanske är därför... Annars får jag klura på om hon ska flyttas hem snart, från betet. :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det blir ju lätt så det är bara magen dem bygger på under sommarbetet;)

Svar: Det beror ju helt på näringsvärdet. Får hästen inte i sig enligt behovet så spelar det ju ingen roll om det är hö eller bete hästen går på. :)
Josefine Fred

2013-07-03 @ 19:03:38
Postat av: Anonym

Nej precis:) Gräs/hö brukar kunna bli så:)

2013-07-03 @ 22:33:59
Postat av: Lina Holmbom

Det är vanligt att dom rasar ut om dom kommer till något nytt ställe. Bruno tex rasar ur så man ser revbenen och så på bara 1 natt om man är på meeting. Men han vill inte dricka vatten då så det är inte så konstigt ;)

Svar: Jaha :o Hon kanske känns fyllig igen snart då ;)
Josefine Fred

2013-07-05 @ 10:15:46
URL: http://skrotpiloten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0