Uteritt

Jag och Bella begav oss ut i regnet i förmiddags, mys! Blev en längre tur i skog och mark, där jag nog inte ridit mer än 2 ggr denna sommarn. Så det var trevligt med lite omväxling. Vi såg rådjur, och stötte på en älgbebis. Eller, åring var han nog. ;) Gud så närgången.. Jag orkade verkligen inte vända, så vi red förbi honom. Han var kanske 10-15 meter ifrån oss. Ganska söt faktiskt!
 
Hur som helst, det blev massa skritt och en hel del trav. Övergångar. Och träna på att hon ska vänta på mig. Får vara sjukt konsekvent med henne, för ger man henne lillfingret tar hon hela handen som det så fint heter. Och det är en ständig balansgång med henne. Men jag tycker vi löste det bra, och hon skötte sig ganska bra. :-) På hemvägen började poletten trilla ner mer o mer, och jag kunde använda mindre o mindre hjälper. Även om jag ständigt får påminna henne. Hon var supertrevlig i traven en hel del.. :)
 
Imorgon står hoppning/markarbete på schemat. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0