Uteritt

Red ut på bästa Bellsan idag, efter att hon stått i 2 dagar (och skrittats dagen innan det). Fy fasen vad hon var wild and crazy idag! Haha. Från början blev jag mest irriterad, för jag hade tänkt mig en skön ridtur med dressyrarbete. Men jag fick tänka om ganska snabbt för jag hade en ganska vild häst som sagt... det var hopp, kast, stegringar, galoppera i sidled, piaff... allt! Helt galen var hon, haha. Så jag började ganska snabbt förstå vilket humör på, och hon är ju ganska rolig när hon håller på så jag fick mig några goa skratt.
 
Ju mer jag red på och ignorerade hennes bus, desto bättre kom hon till ro och avslappning. Så i galoppen jobbade hon riktigt trevligt faktiskt, och tog rätt fattningar massa gånger! Sötpuppsen.
 
Nu ska jag fara och hämta henne från betet och stalla in henne, då vi ska på tävling imorgon. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0