Vila

Idag blir det vila för Bellabus. Hon har inte vilat en dag denna vecka så det får bli idag helt enkelt. Dock lite nojjig då hon gått 4 dgr i paddock/ridhus, och 2 ute. Men men, det sker inte varje vecka om man säger så. ;) Jag tror inte hon dör. Hon verkar väldigt nöjd faktiskt!
 
Har smörjt upp all utrustning och tagit hem o tvättat schabrak m.m inför imorgon. Har även packat hö i box, transport och även slängt ut i hagen åt henne då jag kört upp henne till stallet. Så där står hon nu. Tar in henne ikväll. :-) Bytt vatten överallt å en massa annat. Så nu är jag svettig som en gris. En dusch och lite mat väntar. Mums!
 
Måste bara ge Bellson en guldstjärna då hon de senaste lastningarna bara kliver på som ingenting!! Å idag så tog jag inte ens en "omväg" mot transporten, utan hon stod bredvid rampen när jag tog på skydden, o sen bara ledde jag på henne på rampen fast det blev snett. Men hon bara kliver på. Dutti dutti häst! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0