FIlm (Hoppträning)

Här kommer dagens film :-)
 


Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Såg jätte bra ut!! :)

Svar: Kul att du tkr de! Tack :D
Josefine Fred

2013-03-29 @ 11:58:36
URL: http://sofiastotto.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Ser ut att gå bättre och bättre, ser lugnare ut för varje gång nästan. Det andra språnget på oxern såg verkligen klockrent ut! Snyggt! :)

Svar: Tack! Haha jag som trodde de skulle upplevas som rally denna gång... Hon var supertaggad. :-P Ja jag håller med! Älskar det språnget. Bara jag kan slappna av när det blir högre, och inte jaga henne så mkt så blire nog ännu bättre :D
Josefine Fred

2013-03-29 @ 12:52:53
URL: http://annoonii.blogspot.com
Postat av: travare

Jag hade inte hoppat så högt när hon ser så där stressad ut. Tycker inte hon ser redo ut.Nu har du bättre kontroll men jagar på henne istället. Men jag tror det är bra om du hoppar serier och med ett hjälp hinder innan som nu för att få henne att backa av lite till/hjälpa henne. Om jag var du skulle jag satsa massor på bara hoppa gymnastik hoppning med låga hinder. Studs och långa serier så hon blir lite starkare i sina bakben och sen jobba massor med att få henne avspänd och lugn vid hoppning.

Svar: Eftersom det är jag som gör det stressat vid högre höjder är den bästa medicinen att hoppa högre eftersom jag måste träna på det. Du och jag ser väldigt olika på saker och ting, vem du än är. Och tur är väl det att alla inte tycker olika. :-) Men tack för din åsikt!
Josefine Fred

2013-03-29 @ 13:16:24
Postat av: Simona

Ojojoj va fint det ser ut!:) Fortsätt så!

2013-03-29 @ 17:40:28
Postat av: Sofia Spelkvist

Ser snyggt och kontrollerat ut, ibland blir hon lite osäker och vinglig, märks att hon känner dina signaler direkt. Tycker dock inte det ser ut som hon är nöjd med bettet trots allt? Hon gapar efter hinderna och ser ut att ogilla dina förhållningar, men vilken häst skulle inte göra det om man är pigg och taggad? ;)

Vilket super hopp hon gjorde på oxern där! Tror det är mycket nyttigt för er att träna på kombinationer, linjer osv, hon behöver komma upp lite i sprången, våga komma lite närmare hinderna så hon hoppar upp sig bättre, men ni är på god väg :D

Svar: Tackar tackar! Om jag säger såhär, när hon är på det humöret så spelar det inte nån roll vilket bett jag har, hon kommer ändå gapa o komma ifrån min hand för att hon vill köra sitt egna race. :-)
Ja visst var de toppen de språnget! Tror oxå såna övningar är e bra för oss, inte minst för mig o mitt psyke. Jag behöver träna kombinationer o serier då dessa övningar e jobbigaf ör mig.
Josefine Fred

2013-03-29 @ 17:42:08
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tycker det ser jättebra ut! Hon är ju som hon är och det måste man ha med i beräkningarna. Och att hon gapar efter hindren är ju för att hon blir PÅ. Hon skulle gapa lika mycket med ett vanligt tränsbett men skillnade är att du inte får igenom förhållningen och måste slita i henne. Det slipper du nu. Det syns jättefint på långsidan hur hon tar dina förhållningar för sätet och ser väldigt nöjd ut, så att hon gapar efter hindret tycker iafl inte jag är ett problem. Prio är ju att få igenom förhållningen så hon kommer tillbaka efter hindren och återfår balans och tempo. Annars kommer hon bara rusa på och ni blir ''osams''. Ibladn får de gapa, himlen rasar inte för det. Det är skillnad på att de gapar för att de är på och att de har skador i mun/blir illa behandlad i mun. Hästar som är väldigt på och vill framåt ger ofta en liten protest när man tar en förhållning - vissa med att inte ta förhållningen och vissa med att gapa för att försöka att skita i förhållningen men kommer tillbaka ändå. Det handlar om en tränings och lydnadsfråga och det kan vara jävligt svårt på taggade hästar i hoppning. Så länge det bara är direkt efter hinder ser jag det inte som ett problem - det är värre om de går ifrån innan hinder så man kommer i obalans. Nu hinner ju J få hästen att återfå balans inför nästa serie. Och det med sitsen.

Jag tycker ni kämpar på kanon som vanligt! Hejja :)

Svar: Tusen tack Jennie :-D Haha ja du skulle folk se hur hon gapar o ligger på när de inte passar henne under alla uterittrr skulle dom väl trl ett o annat. Är hon taggad en uteritt eller i sin egna värld o jag ska göra halt te.x så går hon emot handen o gapar bara för att hon vill fortsätta fram istför o ta en förhållning. Så dedär är absolut inget nytt, de som syns på filmen . Hon gapar på massa hoppfilmer för hon vill köra sitt race. ;-) Dehär passet var hon helt sjukligt taggad och på på framridningen. Inte alls så lugn o harmonisk som sist. Men de är inget ja reagerar på ens.. hon är som hon är. ;-)
Josefine Fred

2013-04-01 @ 23:42:07
Postat av: Jennie

Och jag glömde skriva att gapandet efter hindren kommer säkert att minska - därav att jag inte ser det som ett stort problem att inte haka upp sig på. Självklart vill man väl att allt ska vara perfekt, men helt ärligt - hur ofta är det de? Det är alltid något man får tumma lite på för att lägga lite fokus på annat ett tag, som kanske är lite viktigare just nu. Vi alla är inte stjärnor på att rida och vi har inte alla stjärnor till hästar. Träning är inte en uppvisning av perfekt resultat, det är just träning! Och man tränar för att bli bättre och lösa problem.

Och J, jag tycker det är jättebra att du tränar på de här höjderna så du blir trygg och kan rida henne. Alltså rida rida. Så länge du känner dig osäker kommer ni stå stilla där ni är. Man måste kliva ur sin komfortzon för att bli trygg, så det är bara att träna på! Enda sättet att bli trygg på en höjd man känner sig osäker på är att träna på den. Nåt annat finns inte. :) Att du är trygg och känner dig säker är allt för din häst. Hon gör allt för dig så när du är redo så finns hon där redan. Ibland måste man tänka på sig själv med. Våran trygghet och inställning är såå viktig för att kunna utbilda hästen. Så vi får inte glömma oss själva!

2013-04-01 @ 23:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0