Foderstat...

Sitter just nu och sliter mitt hår över en ny foderstat... Eftersom det börjar bli varmt har hästarna i vår hage börjat äta mycket mindre, hela 1-2 balar i månaden mindre. Så i snitt äter B bara 2/3 av vad hon ätit förr, vilket gör att foderstaten är totalkrashad, suck. Och nu får jag inte riktigt ihop det med fosforen.
 
Någon som vet ett riktigt fosfor-rikt foder eller mineraltillskott? Jag ger just nu fosforbalans, och det funkar om jag ger den maxade givan av vad som står på förp. nämligen 3 skopor. Då kommer jag väldigt nära hennes behov iaf. Men det känns mer optimalt med nåt innehållsrikare foder/tillskott.
 
Man ser att hon börjar sjunka in emellan kors o "sittben", och svansroten..

Kommentarer
Postat av: Frida Gisslin

Kan inte du skriva lite om hur du gör när du fixar med foderstaten? :)

Svar: Det kan jag göra nån dag :-)
Josefine Fred

2013-03-04 @ 20:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0