Uteritt

Blev en uteritt i alla gångarter för Bellis idag. Först skrittjobbade jag en bra stund. Red på pelhambettet på långa tyglar. :-) Var in o hämtade nytränset oxå, och fick som jag misstänkte byta ut sidostyckena mot ett par andra jag hade hemma som tur var. Hon var jättenöjd då ;) Iallafall. Hon var trevlig idag! Och även om de är krångligt att rida på två tyglar så börjar jag lista ut hur jag ska rida med stången på bästa sätt, när jag ska ta i den och inte osv. Och de funkade bra. :-) Red tempoväxlingar och sidvärts i traven, och hon var jättefin. Och så tog jag ett par galopper, ganska kravlöst.
 
Provade korsa stropparna på sadeln idag oxå, men nja.. Från början kändes de som om sadeln höll sig på plats, men sen hamnade den i samma gamla läge igen. Och när jag sadlade av hade hårstråna dessutom ruggats. Denna sadel har aldrig ruggat på henne, men nu får den lite motstånd när sadelgjorden vill dra fram sadeln, och då blir det rugg istället. Så.. Jag har iallafall köpt en sadelgjord nu, en svängd, så vi får se om den funkar. Annars är de bara att acceptera läget.
 
Tog lite bilder på henne men kameran blev kvar i stallet.. hämtar den sen. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0