Uteritt

Har precis kommit hem från Bellabus. Red ut en sväng i de fantastiska vädret vi har idag. :-) Red lite övergångar i alla gångarter idag, på en extremt pigg och spänd häst. Jobbade konstant emot min hand. Suck. Men men, bättre ridturer har vi ju haft. ;) Pigg och glad var hon som sagt iaf! Lyssnade bra på bortavägen, men ändå spänd. På hemvägen sju resor värre och skulle inte lyssna för fem öre utan köra sitt rejs. Allra allra sista sträckan så började hon bli tillfreds och lugn, och först då kunde jag få till lite skritt/halt övergångar utan stret emot handen och med eftergift på henne.
 
Testade rida lite i paddan då vi kom tillbaka, och där lösgjorde jag lite i skritt. Testade en långsida i trav men gav upp, för de kändes inte som nån idé att göra nåt vettigt idag. Hon var allmänt seg, loj och stum för hjälperna. Ingen idé då. :-) Blir nog ett lösgörande dressyrpass imorn så jag får igenom henne.
 

Kommentarer
Postat av: eros.blogg.se

Hur ofta rider du ut och bara rider ?
Och låter hon skritta, trava galoppera utan massa krav ? Nyfiken :)

Svar: En gång i veckan max :)
Josefine Fred

2013-03-03 @ 13:19:09
URL: http://eros.blogg.se
Postat av: Eros.blogg.se

Tack för svar :)

2013-03-04 @ 16:13:13
URL: http://eros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0