Bilköp!

Har ÄNTLIGEN köpt mig en bil nu. Som jag letat efter en sådanhär i det skick jag är ute efter... med alla detaljer jag vill ha. Det kom ut en igårkväll 20, och 22 hade jag tagit den. Hämtade den idag. :D Detta var ÖDET! Jag som inte ens tror på ödet. Den är i sjukligt bra skick både in och utvändigt, och superhärlig att köra.
 
Fixade pollarna runt 20.30-21 idag, Bells och Fis. Bellis var sååå söt när jag skulle hämta dom... Hon gick på bortre delen av hagen och vandrade fram o tbx och liksom såg ut som om hon inte ville gå över leran, för jag stod o väntade med Elisa, och ropade på B att hon skulle komma.. Och hon såg så fundersam ut var hon skulle ta vägen, haha. Så jag smackar på henne, och då travar hon lite förtvivlat o undrar om hon verkligen ska ta steget i leran. Och så tittar hon på mig med spikraka öron, och så skyndar hon sig över och travar i full kareta till mig. :') Då blev mammahjärtat glatt vill jag lova. :-D
 
Hur som helst, här är bilen :-):
 
 

Kommentarer
Postat av: jessica Pira

Hej Josefina, jag är själv volvo ägare och måste faktiskt bara förvara dig om att volvo drar väldigt mycket bensin!Min sambo varnade mig, mig jag köpte volvo ändå, visst nu har jag en volvo Crossroad med fyrhulsdrift och automat, så den drar ju mer än din. Men volvo i allmänhet är riktiga bensin slugare.. Köpte min volvo i december och funderar nu på att sälja den, då den drar för mycket.. :( Så ska köpa ett annat bilmärke och blir nog en diesel, då de är billigare i drift. fast det vet du säkert redan, att volvo drar väldigt mycket! Så i drift är de ganska dyra.

Men roligt att du har skaffat bil, första bilen? :) Jag är beroende av bil, är ett måste för mig! doc så märkte vi förra veckan att bromsskivorna och bromsklossarna måste bytas på min bil, mindre kul då de går "sönder"... Dyrt!! :(

Svar: Vilken tur då att min modell är tvärtom väldigt bensinsnål :-D En av orsakerna till vrf jag valde denna. ;-)
Ja bilar slits ju o de e väl en tråkig kostnsd man får ta.. :/
Josefine Fred

2013-05-15 @ 23:16:52
URL: http://www.jessicapira.horseworld.se
Postat av: Eva-Maria

SNYGG!! Glad för din skull! =)

Svar: Thank u :D
Josefine Fred

2013-05-16 @ 07:38:07
Postat av: Sofia

Vill bara påpeka så som du sagt Josse att din modell är relativt bensinsnål! V70 som vi har hemma är dessvärre en bensin slukare :P
GRATTIS! Skönt, och man känner sig bra mycket friare med bil!

Svar: De tycker jag absolut! :-) I snitt drar den 0.8.. Men mellan 0.6-0.8 liter milen typ :)
Tack! :D Ja helt underbart :D
Josefine Fred

2013-05-16 @ 08:47:44
URL: http://sofiastotto.bloggplatsen.se
Postat av: Erika Pettersson

Va härligt med egen bil, grattis! :D

2013-05-16 @ 11:07:12
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Sofia Spelkvist

Grattis till första bilen :D

2013-05-16 @ 21:24:19
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0