Gymnastikhoppning

Ikväll har jag varit bort till paddan och utetränat lite för första ggn sen snön smälte. :-) Tränade själv idag, med mina små maskotar Malin och Linnea förstås. ;)
 
Bellie skötte sig bra idag. Jag red på det 3delade bettet, och hon var faktiskt väldigt lyhörd. Visst blev hon stum ibland, men bara man tog igenom ställningen så blev hon rund och fin. Dagens övningar lade jag fram med fokus på att hon skulle hoppa avslappnat, lungt och inte stressa varken efter, under eller innan hindren. De gick bättre och bättre och jag tycker jag nådde mitt mål. Visst, helt avspänt är det ju en bit tills det blir, men överlag så kändes de toppen.
 
Kände på henne ett par ggr på varje övning först, o kände efter hur jag behövde rida på dessa avstånd osv. I serien blev det att hon rann iväg, men det korrigerade jag nästkommande gång så vi fick till de väldigt bra tycker jag. :-) Jag tränar mycket på att jag ska våga vänta in hindret och våga lita på henne, och bara ta det lungt liksom utan att sluta rida. Förut så stressade vi igenom allt för att få de överstökat typ, så de blev spänt o stressat, plus att jag ofta flyger av nånstans i mitten, haha. Men nu så tycker jag vi får till de rätt bra.
 
Fin tjej! Nu ska jag leta min kamerasladd som verkat ha ålat iväg..... hoppas på att finna den för jag vill se film. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0