Ihopsläppet


Kommentarer
Postat av: EMMA

Jättfina bilder :)
Har en fråga till dig ang brunst.
Har tagit hem ett sto vbl, som börjat tobrunsta nu i samband med stallbyte, kastade av mig i samband med första uteritte i nya stallet, dock har hon tidigare varit hur snäll som helst att rida, lite pigg. Men hanterbart.
Hur är din vid brunst, vad har du för erfarenheter och tips på hur man skahantera ett sto som brunstar.
Förhoppningsvis kommer det lugna sig och inte vara så här extrema brunstar i framtiden, när hon bott in sig i nya stallet.
Men vill gärna ha tips på hur man kan hantera de bäst.
Kan tillägga att alla hästar går i enskilda hagar i stallet där hon står nu, 5 hästar, 1 till sto, resten valacker.
Står hingstar runt ikring, kan det ha betydelse för kommande brunstar ?

Jättetacksam för svar.

Kram Emma

Svar: Tack! :)
Vet du, jag har faktiskt knappt någon erfarenhet av brunst... Alla ston jag varit i kontakt med har liksom inte visat nåra symtom på problem vid brunst.

Är du säker på att hon gör så pga brunsten? Kastar av dig menar jag. Det kan ju finnas andra orsaker om hon inte brukar göra så varje brunst. Du skriver att de går en och en i hagarna, och det är ju inte optimalt då det är flockdjur vi har. Kanske att hon är understimulerad?

Min är inge speciell vid brunst. Ibland märker man ingenting, ibland märker man att hon är lite grinigare vid borstning. Men inge mer än så liksom. :-)

MVH Jossan
Josefine Fred

2013-05-01 @ 19:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0