Vila + uteritt

Igår vilade B av privata skäl. Det blev alltså ingen dressyrlektion för våran del.
 
Idag så har vi ridit ut ganska så kravlöst. Vi båda är helt ur fokus just nu... så det skulle inte alls bli bra om jag satt och krävde när jag inte ens vet vad jag håller på med. Vi klättrade i skrittbacken för första ggn sen typ ett halvår idag, supermysigt. Sen red vi genom skogen o vidare till galoppbacken där vi körde en sväng upp, där jag bytte galopp efter halva backen och red nästa galopp. Hon var förvånansvärt väldigt fin i backen! Lyhörd och kämpade på väldigt bra i ett trevligt tempo. :-)
 
Hon blir alltid såhär på vårkanten/försommaren... väldigt spänd och ofokuserad då hon har koll på allting annat, de är liksom ingen mening att börja mecka med en massa då, utan mest låta henne vara dom dagarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0