Gårdagen

Red Bellson i stormen igår, jag som hatar storm, och B blir prillig. Skrittade ut 15 min först, och sen blev det lite trav- och galoppjobb på travbanan. Halva är ridbar tack å lov. :-) B var jättefin! Något småspringig i traven, men det gick till sig. Lyhörd och fin, och trampade på bra. Trots storm och allting! Red lite fram- och bakdelsvändningar samt skänkelvikningar osv. Jätteviktigt att rida sånt så hon blir lugn och uppmärksam på hjälperna.
 
Galoppjobbet var fantastiskt!! Hon var hur fin som helst. Sista galoppen som var den enda i vänster varv, OMG. Så satans fin!! Bärig, rund, mjuk som sammet i munnen med ett mjukt sug, lyssnade på minsta lilla. Underbart alltså :-)

Fy vad rolig hon är att rida nu när jag lärt mig använda benen och slutat handrida så mkt. :-D Dehär kommer bli så nedrans bra!!
 
 Och igår hade inte sadeln glidit alls. Antingen för att vi inte red lika hårt, eller så var de för att jag spände sadelgjorden lika "löst" som på provridningen. Tror och hoppas på det sistnämnda. Andra sadlar for fram bara jag spände sadelgjorden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Hoppas denna kan fortsätta funka för er. :)

2013-11-29 @ 12:26:08
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0