Hoppträning

Idag har jag hopptränat i vanlig ordning. :-) Ska rida en av Gs hästar nu under tiden när B är sjuk. Mardi heter han, och jag blev kär! Var första ggn jag red honom idag. Från att rida min lilla ponnyplutt, till en så stor häst med så stora gångarter var inte det lättaste. Herregud vilken enorm skillnad.
 
Vi hoppade bl.a en 5kombination, och jag och kombinationer.... får typ panik i en 3-kombination, och detta var då 5 hinder. Ballade ur först, men jag blev tvingad, haha. Så efter 2-3 ggr över den så kom vi ganska så bra, med tempo och med eftergift. :-) I övriga övningar gick de skitbra. Vilken pärla han är. Han kommer kunna lära mig mycket.

 

Tack till min lilla publik som hejade och filmade ;) EM, Rosie, Hanna o Linnea :-)


Kommentarer
Postat av: Lina Holmbom

Roligt att få prova på andra hästar! Man lär sig som sagt mer ju fler hästar man rider så det är ju bara bra! =)

Svar: Ja verkligen!
Josefine Fred

2013-11-01 @ 12:14:43
URL: http://skrotpiloten.blogg.se
Postat av: Jennie

Vilken trevlig häst! Han kommer du få trevligt med och han kommer lära dig massor. Så när B är igång igen är du på topp och lotsar henne perfekt i hoppningen. Vilken tur du har som fått tag på en sån pärla!

Svar: Eller hur!! :-D
Josefine Fred

2013-11-02 @ 06:28:40
Postat av: Erika Pettersson

Fin häst. :)
Kul att få rida andra hästar.

2013-11-02 @ 11:37:08
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0