Och där kom bakslaget

Som J sa igår, blir hon inte halt nu så ha den äran. Bellie är halt. Behövde bara sätta mig upp och be henne gå fram så kände jag att hon var halt. Red bort till paddocken som planerat, och kände efter hela vägen dit. De kändes olika beroende på om hon spände sig eller slappnade av, men halt var hon definitivt. Travade en långsida och samma där. Var bara att hoppa av.
 
Hon var inte alls sig själv. Hon brukar ALLTID försöka gå om mig, testa om och om igen på hemvägen. Men idag, idag fick jag bromsa mig själv för att hon skulle hinna med. Dedär var inte min pigga, glada skrutthäst. Hon stannade ett par ggr och med. Hon är troligtvis halt på båda fram, men mest vänster som hon avlastar, och hon sjunker ner på höger fram.
 
Så nu blir det kliniken snarast möjligt. Nästa update här blir nog inte på ett tag. Vi får se. Jag mår verkligen inte bra nu.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Styrkekramar till dig och B <3

2013-10-24 @ 19:40:37
URL: http://mazze.blogg.se
Postat av: Sofia Spelkvist

vad tråkigt :(((

2013-10-24 @ 19:42:43
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men näe vad orättvist!! Håller tummar och tår att det inte är något alltför allvarligt!<3

2013-10-24 @ 19:45:50
URL: http://sandrasn.blogg.se
Postat av: Lina

Styrkekramar, det blir nog bra ska du se!

2013-10-24 @ 21:08:41
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nej, usch vad tråkigt att höra. Jag håller tummarna att hon blir bättre. Styrkekramar!

2013-10-24 @ 21:40:06
Postat av: Rosanna

Håller tummarna att det inte är något allvarligt, här med!

2013-10-24 @ 21:41:26
URL: http://kattmedpistol.blogg.se
Postat av: Linn

Jag är verkligen ledsen för din skull. Hoppas hon blir bättre snart!!!! <3

2013-10-24 @ 21:51:55
Postat av: Sari

Jättetråkigt att hon är halt. Men jag tror inte att hon är halt på båda fram., dom brukar belasta mera det friska benet och mindre av det onda., så det kan se konstigt ut. Dom vill alltså fort som attan slippa belasta det onda, och då blir belastningen på det friska benet. Du tror inte att det kan vara en hovböld? Det gör jätteont och nu är det många som drabbas av det. Jag önskar dig lycka till och hoppas B blir snabbt frisk så jag kan följa din blogg igen.

Svar: Hon gav iaf reaktion av böjprov båda fram.. Man kan ju hoppas de är nåt så enkelt som hovböld, men med tanke på att jag haft magkänsla drygt 1 månad att något är fel så känns de som de inte är en böld. :/ Och att hon reagerar på böjprov båda fram utan att ha gjort de förr. Hon lägger all vikt på framdelen så tyvärr e de stor risk att de är båda.. men vi får se hur de går.Tack! :
Josefine Fred

2013-10-24 @ 23:18:58
Postat av: lina

Näe fy va trist.. Men med behandlin blir hon säkert bra snart igen, jag håller tummarna!

2013-10-25 @ 09:22:19
Postat av: Viveca Jansson

Fy vad tråkigt! Jag håller tummarna att det inte är något allvarligt och att det är behandlingsbart!

2013-10-25 @ 09:25:29
URL: http://aceviv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättetråkit med din B! de avlastning så sitter det ju förmodligen någon annanstans. rygg eller bakben ? har för mig du skrivit om att hon har svårt att få med sig ena bakbenet tidigare? det händer ju ganska ofta att vettarna fastnar vid just dä hältan visar sig. Oavsett, LYCKA TILL! Jag håller tummen för er! Jag vet vad du går igenom, nyligen fått 1 års kamp utredd, och min filly är nu under rehab. E helt säker på att din B kommer kämpa tillsammans med dig /Anni

Svar: I och med att hon inte har haft förmågan att höja ryggen så hamnar all vikt på framdelen istället, eftersom hon inte kunnat "lyfta upp framdelen".
Nä ingen rörelsestörning bak. Vet inte om du tänker på för 2 år sen när hon sattes igång efter en skada på höger bak, då hade hon kortare steg innan det var helt läkt. :-)

Ja, vi får se hur de går! :) Härligt att de går bra för er!! :)
Josefine Fred

2013-10-25 @ 11:07:55
Postat av: Carro

Håller tummarna för det bästa för er :/

2013-10-25 @ 20:21:50
URL: http://skimmelsto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0